خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هفته وحدت مختص تمام ادیان است/ مسیحیان کشور نقش موثری در همبستگی ملی داشته‌اند

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ امام خمینی (ره) از واژه وحدت به عنوان یک استراتژی در جهت حفظ یک کشور نام می‌برد و منافع، انسجام و حفظ عزت مسلمانان را در گرو این کلمه می‌داند. در حقیقت می‌توان وحدت و همبستگی ملی و اسلامی را از مفاهیم و دال‌های مرکزی گفتمان امام خمینی (ره) دانست که فرموده است: «اگر مسلمین عزت و عظمتی که در صدر اسلام داشتند را بازیابند، و به اسلام و وحدت کلمه روی آورند، قدرت و شجاعت مافوق الطبیعه که بر محور اسلام بود به وجود می‌آید.»

قرآن کریم در مورد معنا، اهمیت و ضرورت وحدت اسلامی می‌فرماید “واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرّقوا” اعتصام به حبل الله برای هر مسلمان یک وظیفه است؛ اما قرآن اکتفا نمی‌کند به اینکه ما را به اعتصام به حبل الله امر کند، بلکه به ما می‌گوید که اعتصام به حبل الله را در هیئت اجتماع انجام بدهید؛ «جمیعاً»؛ همه با هم اعتصام کنید؛ و این اجتماع و این اتحاد، یک واجب دیگر است. بنابراین، علاوه بر اینکه مسلمان باید معتصم به حبل الله باشد، باید این اعتصام را به همراه دیگرِ مسلمان‌ها و همدست با آن‌ها انجام دهد.

دشمنان اسلام همواره به دنبال ضربه زدن به دین مبین اسلام بوده و سعی داشته اند با اختلاف افکنی میان مذهب اسلام به ویژه برجسته کردن اختلاف میان شیعه و سنی آنان را دچار آشوب کنند. رهبر کبیر انقلاب با درایت و دوراندیشی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان برضد اتحاد مسلمانان با طرح مسئله وحدت شیعه و سنی سعی در حل اختلاف میان آنان داشت و یک هفته اختلاف نظر در میلاد پیامبر اعظم (ص) را به نام هفته وحدت اعلام کردند. ۱۲ ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت و ۱۷ این ماه به روایت اهل شیعه است که به هفته وحدت نام گذاری شده است.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود استقلال، آزادی و عدالت را لازمه و زمینه‌ساز وحدت تلقی می‌کند و مسائلی همچون فلسطین، مناسک حج و مراسم برائت از مشرکین را لازمه ایجاد وحدت دانسته است. از این رو به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) به گفتگو با کارن خانلری نماینده ارامنه مجلس پرداخته ایم که در زیر می‌خوانید:

ادیان‌ مختلف باید اختلافات خود را تبدیل به مشترکات کنند
کارن خانلری نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران باید تلاش کنند تا وحدت خود را حفظ نمایند. ما باید با موضوعاتی که انسجام ملی ما را به هر طریقی بهم می‌زند مقابله کنیم، زیرا دشمن سعی دارد با نفوذ به داخل کشور انسجام کشور را تحت شعاع قرار دهد و ما نباید بگذاریم نفوذ شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز تروریست‌ها علیه همه ادیان و مذاهب به پا خواسته اند و توطئه می‌کنند و ادیان‌های مختلف باید اختلافات خود را تبدیل به مشترکات کنند، افزود: ما مسیحیان از اینکه وحدت بین مذاهب مختلف مسلمانان به وجود آید خرسند می‌شویم.

وحدت مختص تمام ادیان است
خانلری عنوان داشت: وحدت صرفا برای یک دین مشخص نیست بلکه همه ادیان را به خود اختصاص داده است. ارامنه، آشوری ها، ایزدی ها، شیعیان، علویان و سنی‌ها مورد هدف تروریست‌های کور منطقه قرار گرفته اند و باید همواره دست از اتحاد و همدلی برندارند تا دشمن دچار ترس شود.

نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسیحیان نقش موثری را در تقویت همبستگی ملی داشته اند. در دفاع مقدس و در زمان انقلاب و حتی دوران مشروطه اقلیت‌های دینی در کنار برادران مسلمان به دفاع از منافع ملی و سرزمین پرداخته اند. امروز نیز موضوع تمامیت ارضی و صیانت از استقلال سیاسی کشور با مفهوم حفظ نظام جمهوری اسلامی یکی شده است. امروز فداکاری و اتحاد در راه حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام، منافع ملی و تمامیت ارضی کشور در اولویت اقلیت‌های مذهبی قرار گرفته است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.