خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بقعه دانیال نبی در خوزستان محور وحدت ادیان ابراهیمی است

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ افتتاحیه کنگره ملی حضرت دانیال نبی(ع) امروز چهارشنبه ۶ آذرماه با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

در آغاز این کنگره حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران این کنگره ملی سخنان خود را با توضیح ماهیت اوقاف آغاز کرد و گفت: وقف یک دستگاه صد در صد مردمی است و آنچه در بقاع متبرکه از وجوهات وجود دارد، توسط مردم جمع‌آوری می‌شود.

وی اظهار کرد: وقف از دیرباز در ادیان گذشته به شکل‌های مختلف وجود داشته است؛ در اسلام از این موضوع به باب وقف یاد می‌شود. بیشتر دانشگاه‌های معتبر دنیا به سبب وقف ایجاد شده و اگر وقف فرهنگ‌سازی شود قطعاً می‌تواند مبارزه با جهل و فقر باشد؛ اسلام به دنبال غنای مالی مردم است و وقف می‌تواند به محرومیت‌زدایی کمک کند.

خاکباز با بیان اینکه قدمت وقف در استان خوزستان بالای ۲۰۰ سال است، گفت: این نشان می‌دهد مردم استان خوزستان با مقوله وقف آشنا هستند. محوریت دوم کار اوقاف خدمت‌رسانی به ذریه حضرت زهرا(س)، انبیاء و امامان معصوم(ع) و خادمان و زائران آنها است. حضور حضرت دانیال نبی در خوزستان افتخاری است که نصیب مردم استان خوزستان شده است. ۴۱۷ امامزاده واجب‌التعظیم در استان خوزستان وجود دارد و استان خوزستان می‌تواند قطعه‌ای پرستاره برای اهل آسمان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور است، تأکید کرد: حضور دانیال نبی محور وحدت و همدلی برای همه ادیان ابراهیمی در خوزستان است. ان شاءالله در سال‌های آینده همایشی با معرفی دانیال نبی(ع) در سطح بین‌المللی برگزار کنیم. این وعده را می‌دهم و باید عملیاتی شود. خوب است این همایش در کنار مضجع شریف دانیال نبی(ع) برگزار شود.

وی در پایان با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این کنگره اتحاد ملی بین همه ادیانی است که ما را به علم و آگاهی کافی و وافی می‌رسانند، گفت: وجود ادیان و پیامبران برای رساندن انسان به غنای علمی و اجتماعی است و وجودشان مایه نجات بشریت است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.