خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۵۰ کتاب خاطرات شهدا به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شود

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ مراسم رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب نشر شاهد شامل خاطرات و وصایای شهدا و ایثارگران امروز (یکشنبه) در محل موزه شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور مولفان، ناشران، مدیران وزارت امور خارجه، بنیاد شهید، کتابخانه ملی، انجمن قلم،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار و از نویسندگان آثار فاخر تجلیل شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: مرهون تلاش و زحمات گذشتگان در عرصه نگارش هستیم که تجربیات خود را به نوعی در اختیار ما گذاشتند و ما هم به اجبار باید برای وارثان و آیندگان خود از عصر حاضر نگارشی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن کاویانی افزود:‌ امروز صنعت نشر گسترش یافته و امکان نگارش و ثبت تجربیات به سختی گذشته نیست و این مسئولیت ما را سنگین تر می کند؛ بدون شک آیندگان اگر در این عرصه تلاشی نداشته ایم و آثاری از خود به جای نگذاریم ما را شماتت می کنند.

وی تاکید کرد:‌ در بیانیه گام دوم انقلاب که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و نیز خط مشی ترسیم شده، به جامعه پردازی و تمدن سازی نیاز داریم و در رسیدن به این مرحله ها باید از تجارب گذشتگان استفاده کنیم و برای آیندگان تجاربی را به یادگار بگذاریم.

کاویانی گفت:‌ در بنیاد شهید نهایت تلاش صورت گرفته و با تاکید بر ثبت و ضبط آثار و نوشتار و وصایای شهدا و اطلاعات مربوط به نسلی که تجارب عینی را پشت سر گذاشته اند، مکلف به امانت داری آنها شده ایم و باید در قالب محصولات فرهنگی فراورده هایی داشته باشیم.

وی افزود:‌ بنیاد شهید ۱۷۶۰ عنوان کتاب در دو بعد شامل کتاب های مرجع و خاطرات و وصایای شهدا برای دسترسی علاقه مندان تدوین کرده است. همچنین بنیاد در انتشار پنج هزار جلد کتاب در بحث ایثار و شهادت کمک کرده که به جامعه عرضه شود.

کاویانی گفت:‌ امروز از عناوین کتبی که از جنس کتب مرجع (‌۹ کتاب)‌ و خاطرات شهدا و ایثارگران که شیوه های زندگی آنها و سیره شهدا را مکتوب کرده (‌۴ عنوان)‌ و همچنین چندین داستان و رمان (‌۶ جلد)‌ و یک اثر هم در موضوع موسیقی ایثار رونمایی می شود.

کتب رونمایی شده شهدا و ایثارگران
وصیتنامه شهدای استان البرز نوشته امیر آقازاده،‌ خاطرات شهدای استانهای چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی،‌ کردستان،‌ مرکزی، کرمان، فارس و یزد،‌ آغاز غمزده خاک شامل خاطرات آزاده کاک عزیز ملکی نوشته نسرین چراغی،‌ برف می بارد – گل سرخ نوشته اصغر فکور،‌ طبیبان عرش یادنامه شهدای دانشگاه علوم پزشکی نوشته محسن پرویز،‌ پرواز دیده بان یاد شهید حشمت اله حیدری نوشته افسانه حیدری خواهر شهید،‌ بچه های دارالفنون داستان شهید محمد باقر رحمانی نوشته معصومه فرخی کتاب های بودند که در این مراسم رونمایی شدند.

همچنین کتاب پارتینور ۹ (‌سمفونی مقاومت) به کوشش مجید انتظامی،‌ کتاب یک خط زندگی نوشته الهام عبدالعلی اوغلی،‌ کتاب بولوت نوشته مصطفی محمدی تمنایی،‌ کتاب زخم ها نوشته مهری صادقی خاطرات رزمنده ذبیح اله کشاورز افشار،‌ کتاب مرد راه زندگی نامه سردار شهید مدافع حرم عبداله اسکندری نوشته اکبر صحرایی و کتاب گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (رونق تولید) نوشته رحیم نریمانی در این مراسم رونمایی صورت پذیرفت و به مانند جلسات قبل، از شهید سید حسین روح الامینی با این جمله از وصیت شهید مبنی بر اینکه «نمازهایتان را اول وقت بخوانید» یاد شد.

تجلیل از نویسندگان
همچنین در این مراسم با حضور سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه،‌ خانم فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران، حجت الاسلام ‌محمد حسن کاویانی معاون بنیاد شهید،‌ محسن پرویز رییس هیات مدیره انجمن قلم و دکتر اشرف بروجردی معاون رییس جمهوری و رییس کتابخانه ملی از نویسندگان آثار فاخر نشر شاهد تجلیل شد.

تقدیر جانبازان از سخنگوی وزارت امور خارجه
در این مراسم با اهدا لوح از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و توسط برادر مهری یکی از جانبازان ۷۰ درصد شاغل در بخش جمع‌آوری اسناد اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران به سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه از وی به خاطر پیگیری دیپلماسی ایثار قدردانی شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.