خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارشی از مقام معظم رهبری در شب کریسمس

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛، «مسیح در شب قدر» عنوان دومین کتاب از مجموعه «خورشید در مهبط ملائکه الله»، روایتی از حضور مقام معظم رهبری در منازل خانواده‌‎های شهدا است.

در این کتاب، حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای مسیحی کشورمان، در ۲۳ بخش روایت شده است.

این اثر از سوی انتشارات صهبا سال ۹۳ همزمان با ایام سال نو میلادی روانه بازار کتاب شد و از آن زمان به بعد همواره در فهرست کتاب‌های پرمخاطب این انتشارات قرار دارد.

رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت و ارزش بالای خانواده‌های شهدا و لزوم احترام و توجه ویژه نسبت به آنها، از همان ابتدای جنگ، عنایت خاصی به این خانواده‌ها داشتند و از سال ۶۳، برنامه مرتب خودشان را برای حضور در منازل شهدا و ابراز محبت و توجه و گفت‌وگوی رو در رو و صمیمانه با خانواده‌های شهدا، شروع می‌کنند.

برنامه‌ای که هنوز هم ادامه دارد و جزو سنت‌های حسنه‌ای است که توسط معظم‌له ایجاد شده است.

مدیر مؤسسه ایمان جهادی (صهبا) با اشاره به این کتاب گفت: قرار است در چاپ جدید این کتاب دو دیدار جدید که در چاپ قبلی ذکر نشده بود، ارائه شود.

حسن ادیب‌زاده همچنین به ترجمه این اثر به زبان‌های عربی و انگلیسی اشاره کرد و درباره توزیع آن نیز یادآور شد: پیش از این کتاب در کشور لبنان و عراق توزیع شده بود. بعد از آن کتاب در کشور‌های کویت و بحرین نیز درسترس قرار گرفت. در نظر داریم تا دایره توزیع اثر را در کشور‌های انگلیسی‌زبان گسترده‌تر کنیم.

شب کریسمس ارمنی

معمولاً رهبر انقلاب، شب‌های جمعه به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند. هرچند این‌بار برنامه کلا متفاوت است. سه‌شنبه شب، پانزدهم دی سال هفتادویک. در تقویم‌ها هیچ مناسبتی نه شمسی و نه قمری و نه میلادی برای این شب و فردای آن ذکر نشده است.

هرچند ایشان خودشان خواسته‌اند که برای امشب، برنامه‌ریزی شود؛ برنامه‌های مختص خانواده شهدای ارمنی و این به‌خاطر آشنایی رهبر انقلاب با آداب و رسوم و اعتقادات هم‌میهنان ارمنی است.

ایشان خوب می‌دانند که در ۲۵ دسامبر، یعنی پنج روز مانده به پایان سال که همه‌جا به عنوان عید کریسمس شناخته می‌شود و در رسانه‌ها گفته می‌شود، در منازل ارامنه ایران که عمدتا پروتستان هستند، هیچ خبری نیست.
در عوض، کریسمس آن‌ها روز ششم ژانویه است، تقریباً ۱۰ روز بعد از کریسمس معروف. البته آشوری‌های ایران که عمدتاً کاتولیک هستند، همان عید معروف را می‌گیرند. میلاد مسیح که پیامبر امید و محبت بود، برای مسلمانان نیز مبارک است.

امشب دقیقا شب ششم از ماه اول سال ۱۹۹۳ میلادی است؛ یعنی شب عید ارامنه و رهبر انقلاب می‌خواهند به سه خانواده شهید ارمنی سر بزنند.
ارامنه در تهران، در چند منطقه خاص زندگی می‎کنند و برنامه‌ریزی سه دیدار در یک محدوده نزدیک به هم، کار مشکلی نیست.

دو سه اتومبیل ساده، بدون هیچ تشریفات و سر و صدایی، از دفتر رهبری به سمت خیابان دماوندِ تهران حرکت می‎کنند. هیچ مسیری بسته نشده و همه‌چیز عادی است. اتومبیلی که رهبر انقلاب در آن هستند، از کنار صد‌ها اتومبیل دیگر می‌گذرد و پشت چند چراغ قرمز توقف می‌کند تا به مقصد برسد.

منزل اول، خانه شهید ویگن کاراپتیان است. اتومبیل تقریباً چسبیده به در متوقف می‌شود تا آیت‌الله خامنه‌ای، بدون جلب توجه وارد خانه شوند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.