خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأکید بر همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان در نشست ادیانی کلیسای کاتولیک

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ مرتضی صبوری، رایزن فرهنگی کشورمان در فیلیپین،دیروز (۱۳ آذرماه) با عالیجناب برودریک پابیللو، اسقف مانیل و جمعی از مقامات کلیسایی و دانشگاهی دیدار و نشست ادیانی کلیسای کاتولیک مانیل شرکت کرد.

کشیش کارلوس ریاس، مسئول امور گفت‌وگوی ادیان کلیسای کاتولیک در سخنان کوتاهی به مهمانان خیر مقدم گفت و سپس، عالیجناب پابیللو در سخنرانی خود، هدف از این نشست را بحث و گفت‌وگو برای برنامه سال آینده میلادی عنوان کرد.

وی به گرامیداشت پانصدمین سال ورود مسیحیت به فیلیپین و برگزاری همایشی پیرامون بررسی نقش گفت‌وگوهای ادیانی در ایجاد هماهنگی و همبستگی در بین مردم اشاره کرد.

عالیجناب پابیللو نقش گفت‌وگو را برای شناخت یکدیگر مهم دانست و شرط موفقیت گفت‌وگوها را در آن دانست که طرفین صرفا خود را بر حق و طرف مقابل را ناحق ندانند، بلکه در بستر احترام و درک متقابل گفت‌وگوها انجام پذیرد تا همکاری، همزیستی مسالمت‌آمیز و دوستی ایجاد شود.

صبوری، رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل هم در سخنانی، اظهار کرد: گفت‌وگوی ادیانی در عصر حاضر یک ضرورت است و در زمانی که عده‌ای به دنبال حذف دین و یا به حاشیه راندن دین در جوامع هستند، می‌توان با برگزاری گفت‌وگوهای سازنده دینی، بر نقش و مسئولیت و قابلیت دین در حل مشکلات جوامع بشری تأکید کرد.

وی به جایگاه مهم گفت‌وگوی ادیانی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیش از سی سال است که با مراکز ادیانی مختلف جهان از جمله فیلیپین گفت‌وگوهای دینی برگزار می‌کند و اخیرا نیز دور یازدهم گفت‌وگوی دینی با واتیکان را در تهران برگزار کرد.

صبوری تأکید کرد: رایزنی فرهنگی ایران در مانیل هم با توجه به همین ضرورت و اهمیت گفت‌وگوی ادیانی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست ادیانی در آینده نزدیک است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.