خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسیحی‌شدن برای دریافت پناهندگی یا گرایش اعتقادی

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، روزنامه اعتماد در یادداشتی پدیده تغییر دینِ پناهجویان ایرانی را بررسی کرده است. می‌توان دو تحلیل عمده از چرایی این رخداد به دست داد؛ برخی مسیحی شدن ایرانی‌ها را تلاشی برای دریافت پناهندگی سیاسی و برخی دیگر آن را ابراز تمایل واقعی برای تغییر دین می‌دانند.

برخی پناهندگان می‌گویند تصمیم‌شان به خاطر این است که از ابتدا وقتی در کشورشان بودند می‌خواستند مسیحی شوند، آسوشیتدپرس به نقل از یک دختر ایرانی آورده است که عمده پناهندگان به مسیحیت گرویدند تا شانس خود را برای باقی ماندن و پذیرش درخواست پناهندگی سیاسی‌شان در آلمان افزایش دهند.

با افزایش مهاجرت‌ها، تعداد متقاضیان مسیحی شدن در آلمان نیز افزایش یافته است. برخی کشورها مانند اسلوونی و کرواسی اعلام کرده‌اند در صورت مسیحی شدن مهاجرین به آنها پناهندگی سیاسی اعطا می‌کنند.

برخی مقامات در فرانسه، آلمان، قبرس، چک، اسلواکی و لهستان کشورهایی _با اکثریت کاتولیک_ از مزایای مسیحی شدن مهاجران سخن گفته‌اند.

برپایهٔ مادهٔ چهاردهم از اعلامیه حقوق بشر ژنو اگر شخصی مورد تعقیب و پیگردِ دولت یا یک گروه قرار گرفته باشد، حقّ پناهندگی در کشورِ دیگر را دارد.

به نظر می‌رسد این موضوع شایسته‌ توجه و بررسی مسئولان فرهنگی کشور است.

پایان پیام/ز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.