خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری بزرگ‌ترین جشنواره «خونین» جهان در نپال

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ جشنواره «گادهیمای» نام مراسمی است که هر پنج سال طی دو روز در نپال برگزار می‌شود و در آن هزاران گاو و گوسفند ذبح می‌شوند. این مراسم از آئین مذهبی هندو در روستای «باریاپور»، برگرفته شده که معتقد است قربانی کردن برای الهه گادهیمای، شیطان را اسیر و به آن‌ها سعادت و خوشبختی ارزانی می‌کند.

بیش از دو قرن است که میلیون‌ها هندو در اوایل دسامبر خود را به معبد گادهیمای در باریاپور می‌رسانند تا با قربانی کردن گاو و بوفالو برای گادهیما شر و بدی را از زندگی خود دور کنند و ثروت و سعادت را دریافت کنند.

آنچه در این جشنواره بیش از ذبح حیوانات مورد اعتراض مدافعان حقوق حیوانات قرار گرفته شکل نامتعارف قربانی کردن در آن است. در این فستیوال گاوها را در محوطه‌ای وسیع جمع کرده و او را از پشت گردن می‌زنند. مدافعان حقوق حیوانات به خاطر خشونت قابل توجه این آئین از آن با عنوان بزرگ‌ترین کشتارگاه حیوانات در جهان نام می‌برند.

بنا بر افسانه‌ها اولین قربانی در روستای بادیاپور زمانی انجام گرفت که الهه گادهیمای به خواب یک زندانی رفته و به او گفته است او را آزاد خواهد کرد به شرط آنکه بعد از آزادی برای او قربانی کند و معبدی به نام او بسازد. این زندانی بعد از بیدار شدن می‌بیند که دیوارهای زندان فرو ریخته‌اند و درها به روی او باز شده است.

در دوره مدرن این جشنواره منتقدان بسیاری دارد و آن را نقض آشکار حقوق حیوانات و بی‌رحمی و سنگدلی اسف‌باری توصیف می‌کنند. بر اساس آخرین آمار در طی دو روز بیش از ۲۵۰ هزار حیوان در نپال قربانی می‌شوند.

پایان پیام/م

Thousands of animals sacrificed in Nepal Hindu ritual amid outcry

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.