خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وحدت ادیان، در پی حمله به مسجدی در آمریکا

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ شهر «لوئیزویل» واقع در ایالت میسیسیپی» آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی شاهد اتفاقی تلخ با حمله گروهی از خرابکاران به یک مسجد بود.

حمله به این مسجد که اقدامی ناشی از تنفر بود اگرچه ظاهری بسیار ناراحت کننده داشت اما پیروان ادیان مختلف در این شهر را بر آن داشت تا به هم نزدیک تر شوند و با تاکید بر صلح و مهربانی، راه گفتگو را در پیش بگیرند.

مردم «لوئیزویل» تصمیم گرفتند اجازه ندهند نفرت، برنده شود و به همین دلیل عشق را جایگزین آن کردند.

حالا چهار سال از آن اتفاق تلخ گذشته است و پیروان همه ادیان در «لوئیزویل» تصمیم گرفته اند برای ترویج عشق و مهربانی به جای نفرت به یکدیگر ملحق شوند.

اتفاق بسیار مبارکی که در پی حمله به مسجد «لویئزویل» افتاد تشکیل «شورای مشورتی مسلمانان و یهودیان» است.

حالا لوئیزویل یازدهمین شهر آمریکا است که میزبان شورای مشورتی مسلمانان و یهودیان است که یک سازمان ملی به شمار می آید. با گرد هم آمدن جامعه مسلمانان و یهودیان بر اساس منافع مشترکی مانند شکیبایی و آزادی های مذهبی مسائلی مانند نفرت، مسلمان ستیزی و یهودی ستیزی تحت الشعاع قرار داده می شود.

این روند می تواند در همه جای آمریکا به کار گرفته شود. حمله به یک مسجد یا کنیسه یا کلیسا می تواند به جای اینکه یاس و ناامیدی را بر هر یک از این جوامع مستولی کند، امید بیشتری به همه ادیان برای پیوند بیشتر میان آنها بدهد.

اگر حمله به یک مسجد یا تخریب یک مسجد واکنشی جز از سوی جامعه مسلمانان نداشته باشد به طور قطع راه برای حملات بیشتر به مساجد بیشتر می شود و همین مسئله در مورد کلیساها و کنیسه ها هم صدق می کند.

تبدیل تهدید مسجد لوئیزویل به فرصتی برای دوستی بیشتر میان ادیان باید الگویی برای تبدیل همه تهدیدهای ناشی از نفرت به فرصت های به وجود آورنده عشق و دوستی باشد.

آمریکا این روزها شاهد حملات متعدد به مساجد و حتی کنیسه ها و کلیساهاست. اگرچه این اخبار موجی از خشم و ناامیدی را در جامعه به وجود آورده است اما وظیفه پیروان همه ادیان است که از این اتفاقات تلخ، پلی به سوی وحدت و گسترش شکیبایی در جامعه بسازند همان طور که در «لوئیزویل» انجام شد.

به طور قطع هر قدر که تبدیل این تهدیدها به فرصت ها بیشتر شود، آرامش بیشتری بر جامعه آمریکا حاکم خواهد شد که به نفع خود افرادی است که در این جامعه زندگی می کنند، خواه مسلمان باشند خواه مسیحی و یهودی.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.