خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نگرانی مسلمانان بریتانیا از گسترش اسلام هراسی با پیروزی «بوریس جانسون»

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ در پی پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی،شورای اسلامی انگلیس از «بوریس جانسون»،نخست وزیر بریتانیا خواست تا جایگاه جامعه مسلمانان را در این کشور تضمین کند.

نخست وزیر بریتانیا و حزب متبوع او متهم به تبلیغات منفی علیه مسلمانان و بی توجهی به گسترش اسلام هراسی در طول کمپین های انتخاباتی و قبل از آن هستند.

شورای اسلامی انگلیس اعلام کرد که مسلمانان بریتانیا حالا با پیروزی حزب محافظه کار،نگران آینده خود هستند.

«هارون خان»،رئیس شورای اسلامی انگلیس در بیانیه ای در این باره گفت: آقای جانسون فرماندهی اکثریت را بر عهده گرفته است اما حسی از ترس و نگرانی از پیروزی او در میان جوامع مسلمانان در سراسر کشور وجود دارد.

وی افزود: “ما با نگرانی های دیرینه درباره تعصب در سیاست های کشور و حزب حاکم ،وارد کمپین های انتخاباتی شدیم و اکنون نگرانیم که اسلام هراسی یک پدیده آماده بهره برداری برای دولت شده است.

خان از نخست وزیر بریتانیا خواست تا تلاش های خود را برای شفای کشور و متحد کردن جوامع با یکدیگر ،مضاعف کند.

جانسون روز گذشته پس از پیروزی حزبش در انتخابات این اتفاق را یک زلزله سیاسی توصیف کرده و آن را هموار کننده راه برای نهایی کردن خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) پس از چندین سال بن بست سیاسی دانست.

حزب محافظه کار جانسون موفق به کسب ۳۶۵ کرسی از ۶۵۰ کرسی پارلمانی شد که بزرگ ترین پیروزی این حزب پس از دوره مارگارت تاچر در دهه ۱۹۸۰ میلادی به شمار می آید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.