خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مره صدق: تبلیغ صداوسیما درباره‌ بیسکویت و پفک بهتر از اطلاع‌رسانی بیماری آنفلوآنزا است

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی با اشاره به انتشار گزارش‌هایی درباره شیوع بیماری آنفلوآنزا و به دنبال آن جان باختن تعدادی از مردم گفت: با توجه به این که هر سال نوع بیماری آنفلوآنزا تغییر می‌کند اقدامات پیشگیرانه چندان درباره‌ آن مفید نیست درباره‌ میزان اثر گذاری واکسن هم نظرات متفاوتی وجود دارد.

وی با بیان این که «داروهای ضد ویروس در مراکز بهداشت استان‌ها توزیع شده است» افزود: با توجه به امکانات موجود کارهای صورت گرفته، کمتر از انتظار نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توصیه‌ای به مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا گفت: برای افراد عادی و مردم سالم که پیش زمینه‌ بیماری خاصی ندارند لازم است جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا مراقبت‌های لازم را انجام دهند از جمله خودداری از دست دادن، روبوسی و در آغوش کشیدن، که این اقدامات می‌تواند جلوی ابتلا را بگیرد. درباره‌ افراد پرخطر هم باید واکسن بزنند و در صورت ابتلا در سطح جامعه تردد نکنند. به ویژه در مکان‌های پرتردد همچون مترو، مدارس، پادگان‌ها و سالن‌های سینما که حتی باید افرادی که سرما خوردگی هم دارند از تردد در این مکان‌ها پرهیز کنند.

مره صدق همچنین با بیان اینکه «اطلاع رسانی درباره‌ی راه‌های ابتلا به بیماری آنفلوآنزا و اقدامات لازم برای پیشگیری کافی نیست»، افزود:‌ صدا و سیما در این باره به خوبی اطلاع رسانی نکرده است. متاسفانه تبلیغ بیسکویت و پفک بهتر از اطلاع رسانی درباره‌ آنفلوآنزا می‌شود. همچنین پخش پیام‌های بهداشتی هم در ساعاتی از صدا و سیماست که کمترین مخاطب و اثر بخشی را دارد. لازم است صدا و سیما در این باره اقدامات بهتری انجام دهد.

پایان پیام/ت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.