خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرمانده ارتش: ادیان توحیدی در جنگ، خدمات شایانی به نیروهای مسلح کردند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی یکشنبه شب در تالار شمس در جمع خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران ادیان توحیدی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت عیسی (ع) افزود: اغلب شهدای ارامنه از ارتش بودند، پس افتخار داشتیم که سالها در کنار این عزیزان از کشور و اسلام دفاع کردیم و از رفتارهای با گذشت و اخلاص گرانه آنها درس گرفتیم.

فرمانده ارتش ادامه داد: نقش ادیان توحیدی تنها در رزمندگی در جبهه نبود و بسیاری از مهندسان و فناوران ارامنه و ادیان توحیدی در پشت جنگ خدمات شایانی به نیروهای مسلح کردند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نگاه پدرانه مقام معظم رهبری به خانواده شهدا و ایثارگران ادیان توحیدی نشان دهنده علاقه فرمانده کل نیروهای مسلح به این عزیزان است و تکلیف را برای ما در احترام به این قشر ارزشمند از جامعه روشن ساخته است.

وی ادامه داد: باید تمام قد در برابر ایثارگری های این قشر عزیز جامعه بویژه ایثارگران و خانواده محترم آنها ایستاد و به تمامی آنان که در دوران دفاع مقدس فداکاری کردند، درود فرستاد.

وی افزود: در مقطع دوران دفاع مقدس یک تابلوی بی‌نظیر از ارزشهای خیره کننده به مردم جهان و ادیان توحیدی ارائه شد که خانواده شهدا و ایثارگران ادیان توحیدی به ویژه ارامنه با رنگ فداکاری خالصانه هنرنمایی در محضر خداوند کردند و نقش خود را به رخ دنیا کشیدند و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در جهان به اهتزاز در آوردند.

سرلشکر موسوی ادامه داد: در لحظه لحظه ۸ سال دوران دفاع از اولین شهید ارامنه در پیرانشهر تا آخرین شهید ادیان توحیدی خاطرات زیادی بر جای مانده است.

فرمانده ارتش گفت: خداوند را شاکریم که در این ایام به خانواده شهدا و جانبازان ادیان توحیدی سرکشی می کنیم و در خانه پر مهر آنها احساس صفا و صمیمیت می کنیم.

وی افزود: در سال گذشته کنار دیدار از خانواده شهدای ادیان الهی به دیدار جانباز و آزاده ای رفتیم که خاطرات زیبایی داشت که در همان یک جلسه می‌توان از آن فیلم‌های زیادی تهیه کرد.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: امروز پس از گذشت ۲ هزار سال از میلاد حضرت مسیح (ع) و بیش از ۱۴ قرن از بنیان گذاری دین اسلام شاهد ایجاد نگرش های تفرقه افکنانه در بین ادیان هستیم.

وی افزود: جریان متحجری باعث ایجاد داعش شد و در دنیای مسیحیت نیز باعث ایجاد نگاه اسلام هراسی شد. اما مراسم امروز پاسخی است به این نگاه های تفرقه افکنانه و نشان دهنده نزدیکی و همزیستی این ادیان است.

سبو سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه نیز با بیان اینکه هدف اصلی همه ما ایجاد شرایط زندگی بهتر در کنار همدیگر است، افزود: در این راه باید از خود گذشتگی و از جان‌ گذشتگی‌های زیادی انجام شود. میهن ما با از خودگذشتگی پاسداری می شود و صلح نیز با از جان‌ گذشتگی به دست می‌آید.

وی ادامه داد: افرادی که جان خود را در راه میهن از دست می دهند، زنده و جاودانند که در قرآن نیز به ارزش والای شهدا اشاره شده است. برنامه امروز نیز به حقانیت این موضوع اشاره دارد و هر بار که در چنین برنامه هایی دور هم جمع می شویم احساس می‌کنیم که شهدا نیز در جمع ما حاضر هستند.

سرکیسیان در پایان تصریح کرد: دعا می‌کنیم که صلح همواره در کشور عزیزمان برقرار باشد و جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای همواره در صحت و سلامت باشند.

حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) و ابلاغ سلام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مراسم امروز برای تکریم کسانی برگزار می‌شود که هرقدر تلاش کنیم افرادی بهتر از آنان پیدا نمی‌کنیم و هیچ گزینه‌ای بهتر و بالاتر از شهدا و ایثارگران پیش روی ما قرار ندارد.

وی افزود: همه ما باید قدردان گوهر ایثار، شهادت، جانبازی و آزادگی باشیم. مقام معظم رهبری، شهدا را نماد اقتدار این مرز و بوم دانسته اند و از خداوند می‌خواهیم ما را همواره قدردان اقتدار برآمده از خون شهدا قرار دهد.
در پایان مراسم از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران با اهدای لوح سپاس تجلیل شد و عکس یادگاری فرماندهان ارتش و نیروهای مسلح با خانواده شهدا گرفته شد.

این مراسم با هماهنگی مسئولان بنیاد شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، مرکز فرهنگی مریم مقدس، سازمان بهشت زهرا (س)، باغ موزه دفاع مقدس، نیروی زمینی و هوایی ارتش برگزار شد.

مراسم گرامی داشت و تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران ادیان الهی در آستانه آغاز سال نو مسیحی با حضور جمعی از مقامات و مسئولان کشوری و لشگری در تالار شمس تهران برگزار شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.