خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجتمع گردشگری در جوار کلیسای تاریخی «قره کلیسا»ی چالدران احداث می‌شود

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه تهران تایمز به نقل از بخشدار چالدران استان آذربایجان غربی گزارش می‌دهد که مسئولان این شهرستان به زودی مجتمع بزرگ زیارتی – تفریحی در جوار کلیسای معروف سنت تادئوس یا قره کلیسا که در۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان چالدران در کنار روستایی به همین نام واقع شده‌است، تأسیس خواهند کرد.

حسن محمد زاده بخشدار چالدران اعلام کرده است حدود دویست و چهل هزار دلار به این پروژه اختصاص یافته و عملیات ساختمانی بهار آینده آغاز خواهد شد.

این کلیسا در بیست کیلومتری شمال شرقی چالدران در کنار روستایی به همین نام واقع شده است. قره کلیسا اولین کلیسای جهان است و در جوار مقبره تادئوس مقدس از حواریون حضرت مسیح (ع)  ساخته شده است.

مجموعه کلیسائی این منطقه شامل سه کلیسای اصلی با نام‌های قره کلیسا، سنت استپانوس و دزور دزور به‌عنوان اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

طبق این گزارش هرساله صدها گردشگر از کشورهای مختلف نظیر سوریه، لبنان، فرانسه، هلند، اتریش، آلمان و کانادا و همچنین ارمنستان از این مجموعه تاریخی و مذهبی دیدن می‌کنند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.