خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

در حمله به منزل خاخام یهودی در جشن عید حنوکا چند نفر مجروح شدند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ به نقل از RNS مردی در حمله به خانه یک خاخام در نیویورک پنج نفر را با ضربات چاقو مجروح کرد؛ مجروحان از کسانی بودند که برای جشن عید حنوکا חֲנֻכָּה در خانه این خاخام گردهم آمده بودند.

براد ویدل، رئیس پلیس، گفت مظنون در دفتر پلیس راماپو در بازداشت به سر می‌برد؛ او توماس ای گرافتون نام دارد و ۳۷ ساله است؛ پرونده او شامل پنج فقره اقدام به قتل و یک فقره سرقت است.

در چند ماه اخیر این چندمین حمله به یهودیان است؛ اوایل ماه جاری در ایالت نیوجرسی حمله دیگری به فروشگاه مواد غذایی کوشر (حلال یهودی) صورت گرفته بود.

خانه این خاخام در مونسی است، شهری دور از ایالت نیوجرسی و یکی از معدود شهرهای این منطقه در دره هادسون که در سال‌های اخیر شاهد سکونت یهودیان حسیدی بوده است.

در این حادثه یک نفر به طور جدی زخمی شد و همچنان در وضعیت بحرانی قرار دارد. همچنین پسر خاخام نیز زخمی شد. وضعیت فعلی وی و سایر قربانیان هنوز مشخص نیست.

مقامات انگیزه‌ی خاصی را برای این حمله ذکر نکردند، اما یکی از شاهدان گفت این نمونه‌ای از مشکلات بزرگتر است. وی صبح روز یکشنبه به خبرنگاران خارج از منزل خاخام گفت: «اکنون دوره غیرقابل تحملی در کشور ما است. ما عصبانیت را می‌بینیم، می‌بینیم که نفرت در حال انفجار است.»

پلیس گفت این حمله در حدود ساعت ۱۰ بعد از ظهر اتفاق افتاده است. ویدل، رئیس پلیس راماپو، گفت یک شاهد مظنون را در حال فرار در اتومبیل دیده و به پلیس اطلاع داده است.

شورای روابط عمومی یهودیان ارتدوکس منطقه دره هادسون در گزارشی توئیت کرد: این حمله در خانه یک خاخام حسیدی در مراسم حانوکا رخ داده است.

پایان پیام/ز

مترجم: زهرا زنگنه

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.