خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دین اسلام سریع‌ترین دین درحال رشد در انگلیس

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ به نقل از الوفد، همزمان با کاهش تعداد مسیحیان، دفتر آمار ملی انگلیس«وایت هال» در گزارشی اعلام کرد: برای نخستین بار تعداد جمعیت مسلمانان در انگلیس از سه میلیون نفر عبور کرده است.

در این گزارش آمده است که مسلمانان، یک گروه مذهبی در انگلیس هستند که سریع ترین رشد جمعیت را در این کشور داشتند.  رشد جمعیت مسلمانان درحالی است که کاهش رشد مسیحیان ادامه دارد. این آمارها به عنوان بخشی از این طرح پژوهشی در این کشور به شمار می آید.

برای نخستین بار ارزیابی منظمی از میزان گروه های مختلف نژادی و مذهبی در انگلیس انجام گرفته است، تعداد جمعیت گروه های اقلیت دینی و قومی را تنها هر دهه با استفاده از نتایج سرشماری جامع  مشخص می کردند.

براساس ارزیابی  ONS، کاهش تعداد مسیحیان همچنان ادامه دارد، اما روند کاهش وفاداری به دین مسیحیت کند است.

همچنین در میان سایر گروه های مذهبی سهم «هندوها» در جمعیت اندکی افزایش یافته است، این درحالی است که با کاهش نسبت جمعیت «سیک ها» باهمان مقدار مشابه مواجه ایم. همچین سهم یهودیان و بودایی ها از جمعیت پایدار است.

در این گزارش آمده است که جمعیت افراد ملحد یا کسانی که دین خود را اعلام نمی کند، نزدیک به یک سوم ساکنان انگلیس را تشکیل می دهد و به دلیل کاهش اعتقاد مسیحیان، جمعیت آنها افزایش یافته است.

دفتر آمار ملی تخمین زده است که نسبت افرادی که از دینی غیر از دین اصلی خود پیروی می کنند، بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ بیش از سه برابر شده است.

آمارهای جدید حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۶ میلادی، سه میلیون و ۱۳۸ هزار مسلمان در انگلیس زندگی می کنند. به طوری که جمعیت مسلمانان این کشور در طول پنج سال بیش از ۴۰۰ هزار نفر افزایش جمعیت داشته است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.