خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مادربزرگم علاقه ویژه‌ای به حضرت زهرا(س) داشت/ «مسیح» و «مهدی» با هم می آیند و اسلام و مسیحیت مکمل‌اند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ “آیلین میناسیان” بانوی مسیحی ساکن گیلان اظهار کرد: آیین شکرگذاری در عبادت های مان مانند حضور مسلمان در نماز جمعه و حضور مسیحیان در کلیسا در روزهای یکشنبه، عطرزدن در هنگام نیایش و ارتباط قلبی با خداوند، استغفار شما در دعای کمیل و اعتراف در مسیحیت، تشییع و یادبود برای درگذشتگان و فرستادن خیرات، سفارش به سکوت، مهم ترین اصل برای مردان مسیحی حضور خانم ها در منزل است که پیامبر اسلام هم سفارش به انجام کارهای خانه توسط حضرت زهرا(س) داشتند و کارهای بیرون را به حضرت علی(ع) سپردند البته این به معنی مخالفت این ادیان با کار خانم ها در بیرون از منزل نیست؛ در اسلام برای خواندن نماز باید اذان گفته شود که در مسیحیت نیز صدای ناقوس کلیسا را داریم که به همراه مواردی دیگر از نمادهای مشترک بین دین اسلام و مسیحیت است.

وی با تأکید بر اینکه دین اسلام آخرین و کامل ترین دین در بین ادیان آسمانی است افزود: حضرت مسیح و مریم مقدس به ما این بشارت را داده بودند که مذهبی با کتاب آسمانی خواهد آمد به نام قرآن همراه با پیامبری به نام “احمد” که شما در دین خودتان “محمد” (ص) می خوانید.

دین اسلام تکامل یافته دین مسیحیت است

وی ادامه داد: من قرآن را بصورت عربی و فارسی مطالعه کردم و بدنبال این بودم که دریابم چرا اسلام دین کامل است و خداوند در قرآن چه چیزهایی گفته است که در کتاب ما وجود ندارد و دریافتم دین اسلام تکامل یافته دین مسیحیت است و دارای نقاط مشترک زیادی با دین ما است.

این بانوی مسیحی ساکن گیلان با بیان اینکه بزرگترین اشتراک دین اسلام با مسیحیت و سایر ادیان در اعتقاد به وحدانیت خداوند است گفت: ادیان مختلف از لحاظ زبان، گویش، موقعیت جغرافیایی و…دارای تفاوت هایی هستند ولی کلیت ادیان بر اساس ناپسند بودن دروغ، ریا، فریب و.‌.‌.است و در همه ی ادیان به وحدانیت پروردگار ایمان داریم.

وی با بیان اینکه در دین مسیحیت بر روی وفای به عهد بسیار تاکید شده است بیان کرد: حفظ سکوت همراه با آرامش در مسیحیت در درون کلیساها در روز یکشنبه قابل مشاهده است و این احترام و سکوت در دین اسلام در حین تلاوت قرآن وجود دارد.

میناسیان از حضرت زهرا(س) و حضرت مریم(س) بعنوان دو بانوی مظلوم دین اسلام و مسیحیت یاد کرد و افزود: حضرت مریم(س) از زمان باروری و بدنیا آوردن مسیح مورد ظلم و اهانت های بسیاری قرار گرفت و مابقی عمر خود زندگی عادی داشت ولی مظلومیت حضرت زهرا(س) در طول حیات تا زمان شهادت ایشان با توجه به اینکه از نحوه شهادت فرزند خود امام حسین(ع) مطلع بود قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه اراده خداوند معجزات بسیاری را رقم زده است که زبان گشودن حضرت مسیح در طفولیت یکی از این موارد است گفت: وقتی خداوند اراده کند کودکی به حرف می آید و باید به معجزات خداوند ایمان و به آنها باور قلبی داشت‌.

میناسیان با اشاره به اینکه حضرت مسیح زانو می زند و دست حضرت مهدی(عج) را می بوسد و دین اسلام پایان دهنده و کامل کننده تمام ادیان است، افزود: همه ادیان باید به دین اسلام روی بیاورند و اسلام را قبول و درک کنند و دست از جنگ و اختلاف به دلایل نژادی، جغرافیایی، زبان و گویش و…بردارند.

بانوی مسیحی ساکن گیلان با تأکید بر اینکه چادر هویت اصلی و جز واجبات یک زن مسلمان محسوب می شود افزود: حجاب زیباترین اصل در اسلام است و باعث می‌شود زنان مسلمان مانند مرواریدی در صدف بدرخشند.

وی با بیان اینکه در دین مسیحیت وجدان را حجاب زن می دانیم ادامه داد: یعنی یک زن مسیحی هم نباید پایش بلغزد، به کسی دروغ بگوید و همیشه باید بر مبنای صداقت و درستی با همسر و فرزندان خود رفتار کند.

میناسیان تصریح کرد: یک زن مسیحی برای صدا کردن شخصی به غیر از همسر خود حتماً از لفظ برادر استفاده می کند و نباید دست مرد دیگری غیر از همسرش به آن بخورد.

این بانوی مسیحی ساکن گیلان با بیان اینکه رعایت اصول دینی در هر دینی به شخصیت، اعتقاد و وجدان هرکس باز می گردد ادامه داد: یک زن مسیحی حتی اگر مطلقه و بیوه باشد تا زمانی که ارتباط خود را با یک شخص که پیشنهاد وصلت داده  رسمی نکرده باشد نمی تواند با او معاشرتی خارج از شرع و عرف و حتی شوخی کلامی داشته باشد.

میناسیان با اشاره به شرکت در جلسات و همایش ها، گفت: هیچ گاه از روی متن سخنرانی نکردم و صحبت های من چیزهایی است که لطف خداوند اراده کرده است و در مغز من قرار داده و به زبان می آورم و از هیچ کسی واهمه ای ندارم چون خداوند را حامی خود در تمام عرصه های زندگی میدانم.

 اسلام و مسیحیت مکمل یکدیگر هستند

وی تصریح کرد: مذهب آخر و حرف اول را اسلام و قرآن می زند و از آنجایی که حضرت مسیح و حضرت مهدی(عج) باهم ظهور می کنند میتوان گفت اسلام و مسیحیت مکمل یکدیگر هستند.

این بانوی مسیحی ساکن گیلان در پاسخ به این سؤال که چرا به اسلام و ائمه معصومین علاقه مند است، گفت: منشأ این علاقه مادربزرگم بود او علاقه ویژه ای به حضرت زهرا(س) داشت و همین باعث شد به مطالعه کتاب های مختلفی بپردازم.

وی تصریح کرد: از کودکی و نوجوانی کشش خاصی نسبت به دین اسلام پیدا کردم که ببینم اسلام چه چیزی است که آن را دین آخر می‌دانند و باید به آن رجوع کرد و به مرور و با مطالعه دریافتم اسلام و مسیحیت دارای نقاط مشترک زیادی هستند که میتوان پیرو هردوی آنها بود.

دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهدای مسیحی اقدامی ارزشمند است

میناسیان از دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای مسیحی بعنوان یک حرکت بسیار محترمانه و باارزش یاد کرد و افزود: به شخصه بسیار علاقمند هستم که به محضر مقام معظم رهبری بروم و برایم جالب است که یک رهبر ایرانی برای اقلیت‌های مذهبی در هر فرقه ای به ویژه مسیحیت وقت می‌گذارند و به منزل خانواده شهدا می روند که امیدوارم پابرجا باشند و بر اساس رهنمودهای ایشان زندگی سالم همراه با آرامش و صلح و دوستی در تمام جهان  داشته باشیم.

رشت؛ بهترین شهر ایران

بانوی مسیحی ساکن گیلان با بیان اینکه در شهرهای مختلفی زندگی کردم ولی رشت بهترین مکان زندگی برای وی بوده است گفت: نزدیک به سه سال است که در رشت زندگی می کنم که این شهر با تنوع غذایی بسیار زیاد، درک بالا در احساسات و عواطف و رعایت احترام متقابل بهترین شهر ایران است که میتوان در آن در آرامش کامل زندگی کرد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تجربه سفر و زندگی در کشور و شهرهای مختلف هیچ شهری مانند رشت نیست ادامه داد: فرهنگ بالا، امنیت، مردم خونگرم، آرامش همراه با زیبایی های طبیعی، رشت را به بهترین شهر تبدیل کرده است.

وی از معلمین و اساتید خود بعنوان مشوق پیشرفته خود در فعالیت در عرصه های مختلف اجتماعی، امدادی و…تقدیر کرد و گفت: از سن ۱۲ سالگی تاکنون در شاخه های مختلفی نظیر امدادگری، پرستاری و… فعالیت و تجربه داشتم و در زمان زلزله بم‌ با وجود قرار داشتن در ماه های آخر بارداری بصورت داوطلبانه در این منطقه به زلزله زدگان خدمت میکردم و این امر را وظیفه خود می دانستم .که همان وجدان کاری است که یک هفته پس از بازگشت از بم فرزند پسرم بدنیا آمد که در خواب به من الهام شد نام او  را مسیح بگذارم.

میناسیان در پایان اولین احساسش را نسبت به اسامی زیر بیان کرد:

امام حسین(ع): فقط می توانم بگویم حسین (ع) عشقم است.

عیسی مسیح: دوستش دارم

رشت: زیباترین جای دنیا

انتهای پیام/ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.