خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ما موظف به زندگی و عشق و احترام متقابل با یکدیگر هستیم

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نشست تخصصی «حقوق اقلیت های دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران؛ الگوی تحقق عدالت اجتماعی»، صبح امروز (سه شنبه، ۲۴ دی ماه) در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در این نشست تخصصی اسقف اعظم «سرکیس داویدیان» که سخنان او به زبان ارمنی توسط مترجم برای حاضران ترجمه می شد، در مورد حقوق اقلیت های مذهبی به ارایه بحث پرداخت.

رهبر ارامنه کاتولیک ایران در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو میلادی گفت: امروز ما به عنوان اقلیت های مذهبی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب بیان شده است، تلاش می کنیم تا آرمان های متعالی و درخشان آینده کشور را در چارچوب پیشرفت و رونق اقتصادی به تحقق برسانیم.

وی افزود: ما اغلب در ملاقات های کاری احترام و عشق و برادری متقابل را به همراه همکاری و اقدامات خیرخواهانه در امور لحاظ کرده و در این جهت برای کشور گام برداشته ایم. ما متعهد به این موارد و تعهدات در روابط برادرانه هستیم، ما موظف به زندگی و عشق و احترام متقابل با یکدیگر هستیم.

اسقف اعظم داویدیان اظهار کرد: در گذشته جمهوری اسلامی، لحظات خطرناکی را به واسطه جنگ پشت سر گذاشت و جوانان ارمنی از هیچ تلاشی در برهه های مختلف فروگذاری نکردند، چراکه ارزش های اخلاقی و آرمان های دینی به ما می گوید که شهادت بزرگترین ارزش است و اگر خدای ناکرده اتفاقی بیفتد فرزندان این ملت به دفاع از کشور خواهند پرداخت.

رهبر ارامنه کاتولیک ایران با اشاره به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ضمن محکوم کردن این اقدام ددمنشانه، گفت: ما ضمن محکوم کردن این جنایت و عرض تسلیت خدمت مقام معظم رهبری و مردم ایران بابت این مساله، همچنین مراتب تسلیت و همدردی را به دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی خدمت رهبری و مسئولان کشور مردم اعلام می کنیم و از خداوند برقراری صلح و آرامش در نقاط مختلف جهان را خواهانیم، به واسطه سال نو ارمنی نیز آرزوی روزهای پربرکت و پربار را برای آحاد ملت داریم.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.