خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همدلی ارامنه با هموطنان مسلمان در مستند «سیل بند»

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، مستند «سیل بند» به نویسندگی و کارگردانی محمد دیندار که به وقایع سیل فروردین ماه ۹۸ در استان های مختلف کشور و بخصوص خوزستان پرداخته پس از ماه‌ها تلاش و طی مراحل فنی، آماده پخش از تلویزیون شد.

کارگردان این اثر در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: در مستند سیل بند وقایع سیل و سیلاب های امسال از ابعاد مختلف به تصویر کشیده شده و با نگاهی ملی حماسه اقشار و ادیان مختلف کشور در کمک رسانی به استان‌های سیلزده به نمایش در می آید.

به گفته محمد دیندار در این مستند اتحاد و همدلی بین ارتش و سپاه و بسیج که دوشادوش مردم به مقابله با سیل ویرانگر پرداخته و بر آن غلبه می کنند از طریق تصاویری دیدنی و بکر و بدیع به تصویر در آمده و همچنین به همدلی جامعه ارامنه کشور با هموطنان مسلمان خود نیز پرداخته شده است.

وی افزود: همچنین در سیل بند نماینده ادوار ارامنه در مجلس شورای اسلامی جامعه ارامنه را در کشور، فعال و پویا دانسته و از همدلی و همگامی ارامنه کشور با هموطنان مسلمان ایرانی خود در دوره‌های مختلف از جمله در جریان سالهای دفاع مقدس و نیز در سیل اخیر سخن گفته و این حضور فعال در عرصه های مختلف را مدیون فضای امنی می داند که در جمهوری اسلامی ایران برای آنها فراهم شده است.

دیندار گفت: در این اثر همچنین در کنار پرداختن به حماسه ها و فداکاری های اقشار مختلف، به آسیب شناسی سیل ۹۸ نیز پرداخته شده و بر لزوم شناسایی مشکلاتی که منجر به شدت سیل و سیلاب در کشور و خسارت به مردم شده مانند عدم لایروبی رودخانه ها و سدها، عدم ساخت و ساز در مسیر رودخانه ها و برخورد با مسببان تاکید شده است.

مستند سیل بند تولید گروه مستند روایت فتح است که در روزهای آینده از شبکه های مختلف سیما پخش خواهد شد.

پایان پیام/ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.