خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برای اقلیت‌های دینی التزام به جمهوری اسلامی و قانون اساسی ضروری است نه اسلام

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، «ژرژیک آبرامیان»، نماینده ارمنی‌های اصفهان و جنوب در دورهٔ ششم و دهم و عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، درباره رد صلاحیت برخی از داوطلبین شرکت در انتخابات مجلس یازدهم به دلیل عدم التزام به اسلام گفت: برای اقلیت‌های دینی التزام به جمهوری اسلامی و قانون اساسی ضرورت دارد. التزام به اسلام یکی از موارد است برای صلاحیت مسلمین ولی برای سایر پیروان ادیان، التزام به همان دو مورد ضروری است. اگر کسی در این مورد احراز نمی‌شود بر اساس استناد به این بخش از بند یک است.

او در خصوص شرایط لغو انتخابات به دلیل عدم شرکت اقلیت‌ها در انتخابات توضیح داد: اگر برای انتخابات، داوطلبین اقلیت‌ها ثبت‌نام کرده باشند و بیش از یک نفر باشند، فرقی نمی‌کند که تائید یا رد شوند، در هر صورت انتخابات برگزار می‌شود. اگر فقط یک نفر کاندیدا بوده باشد و رد صلاحیت شود، انتخابات صورت نمی‌گیرد.

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب درباره تعداد نمایندگان اقلیت‌ها در مجلس گفت: ۳ نماینده برای اقلیت‌های زرتشتی، آشوریان و کلیمیان در مجلس هستند. ارامنه به دلیل جمعیت و پراکندگی که دارند در دو حوزه نماینده دارند، یک نماینده برای مسیحیان ارمنی حوزه جنوب که اصفهان و جنوب است و دیگری مسیحیان ارمنی مرکز و شمال.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.