خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

من به عنوان یک روحانی از جامعه پزشکی عذرخواهی می کنم / ما طب اسلامی نداریم

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، به آتش کشیدن کتاب طب هاریسون از سوی حجت الاسلام والمسلمین تبریزیان، واکنش های مختلفی را در پی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب طی گفتگویی از این حرکت ابراز شرمندگی و خجالت کرد و گفت: آتش زدن این کتاب بسیار اقدام زشت و ناپسندی بود و من به عنوان یک روحانی از جامعه پزشکی عذرخواهی می کنم.

این کتاب دستاورد یک تمدن بشری است و میلیون ها نفر از این داروها استفاده کردند و بیماری بسیاری از بیماران برطرف شد. در مورد طب سنتی و اسلامی باید بگویم که ما طب اسلامی نداریم؛ مراجع عظام تقلید همچون حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و دیگران این نکته را بیان کردند و حتی بنده از آیت الله ری شهری که حدیث شناس هم هستند پرسیدم و ایشان گفتند که ما طب اسلامی نداریم. طب سنتی وجود دارد که در حال حاضر هم کسی برای طب سنتی مانعی ایجاد نکرده است.

آقای تبریزیان، اگر نجفی هستید به سیره و عملکرد حضرت آیت الله العظمی سیستانی و اگر ایرانی و قمی هستید به سیره مراجع عظام تقلید در قم توجه کنید. همه بزرگان و مراجع عظام ما وقتی بیمار می شوند به همین بیمارستان ها می روند و همین اطبا و کتاب ها آنان را معالجه می کنند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.