خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار هایکو ماس؛ رشد یهود‌ستیزی باعث مهاجرت یهودیان از آلمان می‌شود

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ در سالگرد آزادسازی اردوگاه کار آشویتس، وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد ممکن است بسیاری از یهودیان به دلیل یهودستیزی فزاینده، آلمان را ترک کنند. او گفت برای جلوگیری از مهاجرت یهودیان باید مقابله با یهودستیزی را تشدید کرد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، در یادداشتی به مناسبت سالگرد آزادسازی آشویتس، اردوگاه کار نازی‌ها، در ۷۵ سال پیش می‌گوید، اینکه پیروان دین یهود در آلمان دیگر احساس راحتی نمی‌کنند، مانند کابوس می‌ماند و این امر ۷۵ سال پس از آزادسازی آشویتس یک رسوایی است.

فلیکس کلاین، نماینده دولت آلمان نیز در زمینه مبارزه با یهودی‌ستیزی، در مصاحبه با رادیو «دویچلند فونک» گفت که از نظر یهودیان در آلمان “آمادگی ماندن در این کشور را دارند”. کلاین تاکید کرد که حمله‌ها و دیدگاه‌های یهودستیزانه نه فقط به یهودیان در آلمان بلکه به تمامی جامعه این کشور لطمه می‌زند.

مطالب تصادفی:

اداره زندان‌های فدرال محدودیت نماز جماعت زندانیان مسلمان را لغو می‌کند

فرهنگ ارامنه از نگاه عکاسان

راه‌اندازی بخش مراقبت معنوی در تمامی زندان‌های آلمان

بزرگ‌ترین مسجد سوئیس از مدیریت عربستان خارج می‌شود

رئیس شورای یهودیان در آلمان نیز گفت که موضوع بر سر آینده اروپاست. یوزف شوستر به «تاگس‌اشپیگل» گفت درست است که امروزه یهودیان با چمدان بسته آماده حرکت و ترک کشور نیستند، اما نگاه می‌کنند تا ببینند چمدان‌شان کجاست، تا در صورت نیاز بار سفر ببندند.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در مقاله یاد شده که در نشریه آلمانی «اشپیگل» منتشر شده، اشاره کرده به اینکه آلمان می‌خواهد ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده گیرد و از این رو مبارزه با یهودستیزی اولویت این کشور است.

پایان پیام/ز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.