خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ارامنه در حوزه های هنری کشور نقش مهمی دارند

به گزلرش ردنا (ادیان نیوز)، قدرت اله نوروزی در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان با تبریک سال نو میلادی به شهروندان ارامنه اصفهانی بیان کرد: شهرداری اصفهان برای همفکری و استفاده از طرح های ارامنه برای ساختن شهری زیست پذیر و در مسیر توسعه آمادگی دارد.

وی ادامه داد: در بخش های زیادی از حوزه های هنری کشور ما ارامنه نقش مهمی دارند و مراجعه به تاریخ نشان می دهد بسیاری از هنرمندان در ایران از شهروندان ارمنی هستند.

شهردار اصفهان با اشاره به نقش شهروندان ارمنی در حوزه ورزش ایران هم گفت: ارامنه در فوتبال و شطرنج برای ایران افتخار آفریده اند.

وی بیان کرد: اگر به گذشته برگردیم، کشور ارمنستان زمانی جزو خاک ایران بود که از ما جدا شد اما اولین کشوری بود که دین مسیحیت را پذیرفت. ارمنستان همچنان برای ما به عنوان یک کشور دوست و برادر مایه افتخار است.

قدرت اله نوروزی با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی ارمنی هستند و ما به این موضوع افتخار می کنیم، تصریح کرد: ما سعی داریم همانگونه که با سایر شهروندان برخورد می کنیم با شهروندان ارمنی هم همان رفتار را داشته باشیم تا ارامنه در آرامش و آسایش کامل بدون دغدغه زندگی کنند و اصفهان هم برای شما شهر پرخاطره ای باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه خود می دانیم هرسال برای تبریک سال نو میلادی به کلیسای وانک بیاییم، گفت: این اقدام ما و شورای شهر در راستای تحقق شعار ما برای برقراری عدالت و برابری واقعی است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امیدوارم خداوند به شما توفیق دهد تا از ظرفیت هایی که دارید، در خدمت رسانی به همه شهروندان موفق باشید و ما هم از همه نقطه نظرات و طرح های شما به عنوان هم فکران و همراهان خود استقبال می کنیم تا شهر اصفهان شهری زیست پذیر و در مسیر توسعه باشد.

پایان پیام / ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.