خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش آیت الله العظمی مکارم به رد صلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس به دلیل فساد مالی

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفتند: سازمان بازرسی بخشی از موضوع امر به معروف و نهی از منکر در اسلام و مشمول آیه ۱۰۴ آل عمران است و مسئله جدیدی نیست که بگویم.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: حضرت علی(ع) در دوران حکومت شان افرادی را به عنوان بازرس به مناطق مختلف می فرستادند و این موضوع از گذشته بوده است، اما مسئله ای که هست این می باشد، باید با مفاسد با شدت و قوت برخورد کرد. با همه مبارزه ای که تاکنون انجام شد، اما می بینیم فساد کم نیست.

ایشان بیان داشتند: در اخبار شنیده ام وزیر کشور نقل می کرد که قاچاق ۲۰ درصد کاهش یافته است؛ این مسئله اصلا کافی نیست و باید قاچاق در کشور ریشه کن شود. این قاچاقچیان وابسته به کجا هستند که با ورود بازرسی کشور به این مسئله، باز آنها دست بردار نیستند و اقدام به قاچاق به دورن کشور می کنند.

معظم له تأکیدکردند: اگر جلو قاچاق گرفته نشود، تولید داخل فلج می شود. در گذشته یکی از تولید کنندگان درجه اول پنبه بودیم، اما الان هیچ خبری نیست. چون مرتب وارد می کنند حالا به صورت قاچاق یا غیر قاچاق. خیلی از واردات غیر قاچاق است.

قاچاق در کشور ریشه کن شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: وارد کنندگان سودشان در واردت است. اگر کشاورز پنبه در داخل تولید کند و تاجر  وارد کند، آنها استفاده نمی برند، اما این های که از خارج هر چیزی را وارد می کنند، استفاده می برند. انگار بعضی ها در کشور طرفدار واردات می باشند و به تولیدات داخل ضرر می زنند.

این مرجع تقلید اظهارداشتند:  از جمله چیزهایی که باید روی آن نظارت شود، واردات مشروع است. از دولت اجازه وارداتی را گرفته اند که در درون کشور تولید می شود. چگونه این کالایی که در داخل تولید می شود، شما دوباره وارد می کنید؟. از این نوع اجازه ها استفاه و بهره می برند. به این هم قانع نیستند، گاهی هم زد و بند با این جا و آنجا می کنند، اجازه واردات را هم می گیرند، گاهی هم با آرزوهای آنچنانی از مرزها هم وارد می کنند. غیر از مسئله قاچاق، واردات هم از مشکلات کشور است و به تولیدات داخل کشور ضربه زده است  و خیلی از کارخانه هاتعطیل شده اند.

ایشان بیان داشتند: مسئله دیگر رسیدگی به تخلفات دستگاه ها است. افرادی طرفدار تشکیلات خود می باشند و تخلفاتی که صورت می گیرد باید در دستگاه قضایی رسیدگی شود.

رد صلاحیت ۹۰ نماینده مجلس به دلیل فساد مالی

معظم له تأکیدکردند: گاهی وقت ها انسان حرف هایی می شنود که وحشت زده می شود، در خبرها آمده است که ۸۰ الی ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس رد صلاحیت شدند و دلیل آن مسائل مالی است. این خبر وحشتناکی است؛ چرا باید این گونه باشد؟. اینها مسائلی است که مردم وقتی می شنوند فکرهایی  خواهند کرد. باید طوری در این مسائل عمل شود که مردم به قوه قضائیه و دستگاه بازرسی کشور امیدوار باشند.

جلوی زد و بندهای مجوز واردات کالا به کشور گرفته شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که  مسئله دیگر این است آیا سازمان بازرسی کشور بر وظائف نمایندگان مجلس کشور نظارتی دارد یا نه گفتند: باید طوری در این مسائل عمل کرد که انسان ببیند که فساد و قاچاق و واردات بی رویه و  مسائلی که اقتصاد را تخریب کرده، کم شده است.

این مرجع تقلید اظهارداشتند: تا مسائل اقتصاد حل نشود، سایر مشکلات رفع نمی شود. با این که در تحریها قرار داریم؛ اما به قدری در کشور امکانات است که توانسته ایم خود را در مقابل آنها نگه داریم، مشروط به این که فساد در کشور نباشد و اقتصاد قوی شود. نباید طوری شود که وقتی افرادی قصد سرمایه گذاری در صنایع را دارند، بعضی دیگر در مقابل شان بایستند و جلوی سرمایه گذاری شان را بگیرند بگویند باعث ورشکست شدن آن می شوید.

ایشان بیان داشتند: اگر اقتصاد کشور حل و فصل شود، سایر مسائل کشور هم حل وفصل می شود، اما این مسئله شجاعت می خواهد. امام راحل اگر در حرکتش پیروز شد، چون شجاع بود. با شجاعت بر مشکلات غلبه کرد. اگر کسی شجاع نباشد و دست به عصا راه برود، کار به جای نمی رسد.

مقصر مشکلات اقتصادی مسئولین می باشند

معظم له تأکیدکردند: از دیگر کارهای که باید انجام شود،  این که سرچشمه های فساد را از بین برد و مبارزه کرد. باید علت های فساد را شناسایی نمود و مبارزه کرد. مقداری این علت ها نیاز به قانون دارد و لازم است به مجلس فشار آورد و مقداری نیاز به همکاری با دستگاه ها است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: امید است کاری کنیم که در نظام جمهوری اسلامی مسائل و مشکلات اقتصادی که خودمان مقصر آن هستیم با همکاری و هم فکری رفع شود.

پایان پیام / ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.