خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همایش «نقش اقلیت‌های مذهبی نسبت به جایگاه حقوق زنان» برگزار شد

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در نایروبی، همایش «نقش اقلیت‌های مذهبی نسبت به جایگاه حقوق زنان» برگزار و از حضرت فاطمه(س) به عنوان نمونه کاملی از شخصیت یک زن مسلمان یاد شد.

دانشگاه کاتولیک مسیحی تانگازا با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نایروبی با عنوان «نقش اقلیت‌های مذهبی نسبت به جایگاه حقوق زنان» بر مبنای تفاهم‌نامه مشترک همکاری‌های دوجانبه علمی، فرهنگی، همایشی فرهنگی، اجتماعی برگزار کرد.

این همایش با مشارکت دو نهاد فعال مذهبی کاتولیک مسیحی آلمانی به مدت دو روز در محل سالن کنفرانس دانشگاه کاتولیک مسیحی تانگازا برگزار شد.

محمود مجلسین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا به عنوان اولین سخنران این نشست اظهار کرد: زنان براساس احکام قرآن و سنت پیامبر اسلام از حقوق برابر در اجتماع برخوردارند، اینکه گفته می‌شود در اسلام نسبت به حقوق زنان ظلم می‌شود حرفی نادرست است.

وی افزود: حضرت فاطمه الزهرا(س) دختر پیامبر اسلام نمونه بارزی از حضور و نقش زن در جامعه اسلامی زمان پیامبر(ص) است. او کسی بود که در زمان خود نمونه کاملی از شخصیت یک زن مسلمان را در جامعه اسلامی آن روز به نمایش گذارد.

مجلسین با بیان اینکه امروز در جمهوری اسلامی ایران، زنان ایرانی با الگو قرار دادن حضرت فاطمه الزهرا(س) جایگاه واقعی خود را یافته و نمونه بارزی از شخصیت زنان مسلمان را در جامعه اسلامی ایران مجسم ساخته‌اند، اضافه کرد: بنا به فرموده امام خمینی(ره)، زن در جامعه اسلامی نقش اصلی و اساسی در پایه‌گذاری یک اجتماع سالم و درست را دارد.

رایزن فرهنگی کشورمان در کنیا بیان کرد: اقلیت‌های مذهبی در ایران نیز نسبت به خود در آگاهی‌بخشی نسبت به جایگاه و حقوق زنان تلاش می‌کنند و دولت از فعالیت‌های آنان حمایت و پشتیبانی می‌کند.

گفتنی است؛ در این همایش تمامی اقلیت‌های دینی و مذهبی دعوت شده و اساتیدی از دانشگاه‌های اسلامی امه و سایر دانشگاه‌ها نیز شرکت کرده بودند.

پایان پیام/ز

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.