خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مشارکت زنان عربستان برای اولین بار در مسابقات «ورق بازی»

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این مسابقات قرار است از ششم تا سیزدهم فوریه آینده توسط هیئت سرگرمی عربستان در ریاض برگزار شود .

براساس این گزارش، جوایز این مسابقات به بیش از دو میلیون ریال سعودی می رسد. اولین بار است که زنان عربستان در چنین مسابقاتی مشارکت داده می شوند؛ پیش از این نسخه مردانه آن در سال گذشته برگزار شده بود.

هیئت سرگرمی عربستان از زنان خواسته است در این مسابقات شرکت کنند. انتظار می رود که در این مسابقات بیش از ۱۶ هزار مرد و زن شرکت کنند.

آزاد شدن بازی ورق بازی و مشارکت زنان سعودی در آن، در چارچوب چشم انداز این کشور قرار می گیرد که محمد بن سلمان ولیعهد کنونی سعودی مسئولیت اجرای آن را برعهده دارد.

بازی ورق یا همان پاسور یکی از محبوب‌ترین بازی‌های رایج در مجالس و اوقات فراغت عربستان به شمار می‌رود. گفته می‌شود برگزاری مسابقات سراسری ورق بازی در قالب چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان صورت می‌گیرد که طی ما‌های گذشته از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور با هدف ایجاد فضای باز اجتماعی و فرهنگی و اصلاحات اجتماعی در عربستان و کاهش وابستگی این کشور به نفت رو‌نمایی شد.

عادل الکلبانی از مبلغان شرشناس سعودی و امام جماعت نمازهای تراویح مسجد الحرام نیز در اولین دوره این مسابقات حضور یافت و مشارکت کرد که انتقاد فعالان شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت.

عادل الکلبانی
عادل الکلبانی از مبلغان سعودی و امام جماعت نمازهای تراویح مسجد الحرام نیز در اولین دوره این مسابقات حضور یافت و مشارکت کرد که انتقاد فعالان شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت.

متن کامل خبر را در الشرق الاوسط ببینید.

انتهای پیام /ص
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.