خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کنار هم بودن ادیان توحیدی آینده‌ای مستقل و آزاد برای ایران رقم می‌زند

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما با تمام ادیان توحیدی زندگی مشترک داشته و داریم، گفت: تعامل های وسیعی بین ادیان وجود دارد و در اتفاقات مختلف کشور چون سیل و زلزله این در کنار هم بودن را احساس می کنیم، همه این اشتراکات دریچه ای به روی آینده مشترک یعنی ایران مستقل و آزاد باز می کند، همه باید در کنار هم قرار بگیریم و از این مرز و بوم به طوری صیانت کنیم که آینده این‌کشور را بسازیم.

سید عباس صالحی شامگاه سه شنبه (۱۵ بهمن ماه) در مراسم پیروان ادیان توحیدی ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و گرامیداشت شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای ادیان توحیدی، اظهار داشت: پیروان ادیان توحیدی ریشه در این خاک دارند و تمام ادیان توحیدی ایران از هزاران سال پیش در کنار هم بوده و تا هزاران سال دیگر در کنار هم خواهند بود.

وی ادامه داد: بارها در جلسات با پیروان ادیان توحیدی اشاره داشته ام که تمام ادیان توحیدی ایران شاخه هایی هستند که ریشه هایشان در اعماق است و از زوایه های مختلف با هم پیوند می خورند، در واقع همه ی ما ریشه های عمیق و پیوسته و شاخه های در هم تنیده هستیم، باورهای مشترک داریم و این باو‌رها آنچنان عمیق است که می تواند یک پیوند جاودانه بدهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما با ادیان توحیدی ایران ارزش های مشترک داریم که به ما معنی می دهد و جهت زندگی ما را تعبیر و تفسیر می کند، ارزش های زیادی بین ادیان وجود دارد که میلیاردها نفر را در کنار هم قرار می دهد.

صالحی یادآور شد: ما با ادیان توحیدی دغدغه های مشترک داریم، دغدغه خانواده، ارتباط نسل ها، پرهیز از افراطی گری قومی و دینی و … که مجموعه این دغدغه ها ما را کنار هم قرار می دهد تا فکر کنیم چگونه این دغدغه ها را کم کنیم.

وی با بیان اینکه ما با ادیان توحیدی تاریخ مشترک داریم و هزاران سال در کنار هم زیسته و نمادهای مشترک در این خاک داریم، افزود: ادیان توحیدی چون یهودی ها، مسیحی ها، کلیمی ها، زرتشتی ها و معابر مختلفی چون مساجد، کنیسه، کلیساها و… ما را به هم وصل کرده است، در طول ۲۰۰ سال گذشته حضور ادیان توحیدی در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و … نشان دهنده با هم بودن و با هم ‌نفس کشیدن و از همه مهمتر دغدغه این خاک را داشتن است.

وزیر فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما با تمام ادیان توحیدی زندگی مشترک داشته و داریم، تعامل های وسیعی بین ادیان وجود دارد و در اتفاقات مختلف کشور چون سیل و زلزله این در کنار هم بودن را احساس می کنیم، همه این اشتراکات دریچه ای به روی آینده مشترک یعنی ایران مستقل و آزاد را باز می کند، همه باید در کنار هم قرار بگیریم و از این مرز و بوم به طوری صیانت کنیم که آینده این ‌کشور را بسازیم.

همچنین در بخشی از این مراسم سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: جمعیت امشب نماد هو‌یت ملی ایران است، فرزندان دیپلمات شما ادیان توحیدی به خاطر همین انسجام و وحدت در سراسر دنیا از منافع ایران دفاع می کنند.

وی ابراز داشت: ما اگر اقوام، جمعیت و مذاهب پراکنده ای داشتیم هیچگاه خود را متعلق به ایران ندانسته و نمی توانستیم از منافع خود دفاع کنیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.