خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی: باید شبکه‌سازی خدماتی در جهان اسلام شکل گیرد

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از روابط عمومی دانشاگه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸ در نشست «انقلاب اسلامی و تقریب مذاهب؛ بازشناسی دیدگاه‌ها، اقدامات و دستاوردهای تقریبی آیت‌الله خامنه‌ای مد ظله العالی» در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار داشت: برای تحقق اتحاد و وحدت بین همه مسلمانان و هم‌چنین تشکیل اتحادیه اسلامی و رسیدن به یک تقریب واقعی، برداشتن سه گامِ مهم، ضروری است. ایجاد یک بانک اطلاعاتی به منظور انجام تعامل‌ها بین امت اسلامی در بسترهای امن و بدون امکان جاسوسی از جمله آن‌ها به شمار می‌آید.

شهریاری هم‌چنین ایجاد یک بستر امن برای انجام تبادلات بین امت اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: باید تراکنش‌هایی اتفاق بیفتد تا یک امت واحده شکل بگیرد، چون اگر تراکنش نداشته باشیم، هم‌افزایی محقق نخواهد شد.

وی گفت: وقتی نتوانیم به کسی که در جنوب شرقی آسیا به پول نیازمند است، کمک کنیم، امت واحده شکل نمی‌گیرد.

وی با بیان این‌که جهان اسلام به کمک یک‌دیگر احتیاج دارند، گفت: وجود این مرزها، سازوکارها و سازمان‌های استکباری ازجمله تراکنش‌های بین بانکی که در تحریم آن هستیم، مانع از این اقدام، و در نتیجه شکل‌گیری امت واحده اسلامی می‌شود.

شهریاری با بیان این‌که بسیاری از پول‌دارها هستند که قصد ارائه خدمت به جهان اسلام را دارند، افزود: بسیاری از دوستداران انقلاب اسلامی نیز هستند ولی می‌ترسند پول و امکانات خود را در اختیار جهان اسلام قرار دهند، از این رو باید یک پول الکترونیکی درست کنیم که قابل رصد کردن نباشد و بتوان با آن خدمت خریداری کرد.

وی گفت: اگر بتوانیم این کار را بکنیم، شبکه‌سازی خدماتی در جهان اسلام شکل می‌گیرد و خواهیم توانست به سمت شکل‌گیری امت واحد اسلامی پیش برویم، چون انسان‌ها شناخته شده هستند و هم‌دیگر را می‌شناسند، این امکان را پیدا می‌کنند در بسترهای امن و بدون این‌که از جانب سازمان‌های استکباری تحریم شوند، با یکدیگر مبادله کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان بیان کرد: حضرت امام(ره) بدون در اختیار داشتن این ابزار و امکانات موفق به شکل‌گیری امت واحد و منسجم اسلامی شد، ولی ما امروز وظیفه داریم با استفاده از ابزار روز، این راه را ادامه داده و در راستای کسب موفقیت‌های بیشتر تلاش کنیم.

گفتنی است نشست علمی «انقلاب اسلامی و تقریب مذاهب؛ بازشناسی دیدگاه‌ها، اقدامات و دستاوردهای تقریبی آیت‌الله خامنه‌ای مد ظله العالی» با حضور جمعی از اندیشمندان شیعه و سنی به همت دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.