خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انقلاب اسلامی به رهبران دینی جهان خدمات فراوانی کرد

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مولوی اسحاق مدنی چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در نشست علمی «انقلاب اسلامی و تقریب مذاهب؛ بازشناسی اقدامات، دیدگاه‌ها و دستاوردهای تقریبی آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)» در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار داشت: در تاریخ چنین چیزی وجود ندارد که شخصیتی مانند حضرت امام(ره) که خود از مذهبی به نام‌ شیعه است، به مذاهب و ادیان دیگر تا این اندازه نفع برساند.

وی بیان داشت: خدمات امام خمینی(ره) باعث استقبال مسلمانان اهل‌سنت در دیگر کشورها شده، به نحوی که مکان‌هایی به نام ایشان وقف شده است.

نماینده سابق مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: باید این انقلاب را یک نعمت بزرگ و الهی برای کسانی که به معنویت اعتقاد دارند، بدانیم.

مولوی مدنی در بخش دیگری از سخنان خود هم‌چنین نقش مؤثر رهبر معظم انقلاب در تحقق وحدت اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: از روز اولی که ایشان را دیدم، به ایشان اعتقاد و ارادت پیدا کردم و این ارادت روز به روز نیز بیشتر شد.

وی یادآور شد: وقتی به شخصی نزدیک شویم، اگر شخصیت او ما را جذب کند، دلالت بر حقانیت آن است.

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، رهبر انقلاب را یک انسان به تمام معنا تقریبی توصیف کرد و با ذکر خاطره‌ای از دوران تبعید رهبری در ایران‌شهر در دوران حکومت پهلوی افزود: ایشان از زمانی که هیچ پُستی نداشتند، مسئله تقریب و وحدت در ذهن‌شان بود، تا جایی که وقتی در ایران‌شهر سیل آمده بود، به کمک مردم اهل‌سنت این شهر شتافتند.

اسحاق مدنی هم‌چنین با اشاره به شناخت دقیق رهبر انقلاب از آراء متفکران و شخصیت‌های برجسته اهل‌سنت خاطرنشان‌ کرد: ایشان کتاب‌های اهل‌سنت را که به زبان عربی بود، ترجمه و حتی کتابی نیز پیرامون علمای هند نوشتند که حاکی از علاقه‌شان به وحدت امت اسلامی است.

وی با اشاره به فتوای رهبر انقلاب در خصوص حرمت اهانت به مقدسات اهل‌سنت افزود: ایشان برای تحقق تقریب و وحدت مسلمانان از آبرو و همه چیز خود سرمایه‌گذاری کردند.

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی هم‌چنین با اذعان به این‌که اکنون نسبت به دوران ابتدای پیروزی انقلاب در موضوع تقریب دچار تنزل شدیم، گفت: فارغ از توطئه دشمنان، نادانی برخی از دوستان ما نیز در این خصوص نقش مهمی دارد.

وی هم‌چنین با اشاره به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در پیشرفت و آبادانی کشور به‌ویژه مناطقی که اهل‌سنت در آن سکونت دارند، گفت: در تهران مسجد اهل‌سنت نیست، ولی اهل سنت در مناطقی که زندگی می‌کنند، از شیعیان بیشتر مسجد دارند.

مولوی مدنی با یادآوری این‌که اهل‌سنت قبل از پیروزی انقلاب باید برای تحصیل به پاکستان می‌رفتند، گفت: در آن زمان فقط یک حوزه علمیه در زاهدان وجود داشت، ولی الان در شهرهای استان سیستان و بلوچستان حداقل یک حوزه و مدرسه علوم دینی وجود دارد و سالانه یکصد نفر نیز از آن‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی یادآور شد: در پیش از پیروزی انقلاب در کل سیستان و بلوچستان فقط یک پزشک وجود داشت، اما اکنون پزشکان اکثر بیمارستان‌های این استان از اهل‌سنت هستند.

مولوی اسحاق مدنی در پایان بیان کرد: با تمام کاستی و مشکلاتی که به واسطه تحریم‌ها در کشور وجود دارد ولی هنوز هم برای یک فرد مسلمان زندگی در ایران از کشورهایی که رفاه کامل دارند، لذت‌بخش‌تر است.

پایان پیام / ص

https://urd.ac.ir/fa/cont/9264/انقلاب-اسلامی-به-رهبران-دینی-جهان-خدمات-فراوانی-کرد

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.