خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برپایی میهمانی لاله‌ها برای شهدای ادیان توحیدی در منطقه ۱۵ شهرداری تهران

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ شهرداری تهران، این مراسم به همت اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان های استان تهران و مشارکت شهرداری منطقه ۱۵ همزمان با آیین میهمانی لاله ها در سراسر کشور و با حضور محسنی بند پی استاندار تهران، سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه ایران، تقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران، توکلی کِجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران، محمدی شهردار منطقه۱۵، نمایندگان و رهبران کلیمی، زرتشتی و آشوری و خانواده معظم شهدای ادیان توحیدی در گلزار شهدای ارامنه برگزار و طی مراسم مذهبی که توسط اسقف اعظم ارامنه سبوه سرکیسیان انجام شد، یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس گرامی داشته شد.

بنا بر این گزارش، محسنی بند پی استاندار تهران در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر در ارتباط با وحدت ادیان توحیدی در دوران انقلاب و بعد از آن در دوران دفاع مقدس سخنرانی و از زحمات بنیاد شهید و شهرداری منطقه ۱۵ بابت برپایی این مراسم قدردانی کرد.

برپایه این گزارش، اسقف اعظم ارامنه نیز در این مراسم از توجه جمهوری اسلامی ایران به ادیان توحیدی و برپایی این برنامه تشکر کرد.

براساس این گزارش، گلباران مزار شهدا توسط هلی کوپتر ارتش، اجرای موزیک‌های انقلابی توسط گروه موزیک دژبان ارتش، اجرای مراسم معنوی و دینی ارامنه و تقدیر از خانواده‌های معظم شهدای ادیان توحیدی از جمله بخش‌های این مراسم معنوی بود.

این گزارش حاکیست، در این مراسم از خانواده‌های شهید ادیشو داود از جامعه کلیمیان، فرهاد خادم از جامعه آشوریان، ویگن کاراپدیان از شهدای آشوری و فریبرز مورین تجلیل و تقدیرنامه‌ ویژه‌ استاندار تهران به آنان اهدا شد.

شایان ذکر است، در پایان شرکت کنندگان با اهدای گل و قرائت دعاهای مذهبی و دینی یاد و خاطره شهدای گرانقدر ادیان توحیدی را گرامی داشتند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.