خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شریعتمداری: کاروان راهیان تقریب راه‌اندازی شود

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا شریعتمداری در نشست علمی انقلاب اسلامی و تقریب مذاهب که به بررسی دیدگاه ها، اقدامات و دستاوردهای تقریبی آیت الله العظمی خامنه ای اختصاص داشت، گفت: رسالت ما در چهل و یکمین سالگرد انقلاب تقدیر و تشکر از اقدامات تقریبی آیت الله خامنه ای است و در این بین این مجموعه اقدامات و دستاوردها را مورد بازشناسی قرار دهیم.

او افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب در کنار رسالت هایی که در عرصه تعاملات بین المللی و گفتمان بین الادیانی برای خود تعریف کرده است، تصمیم گرفت در راستای شناسایی خدمات و ظرفیت های رهبر انقلاب در راستای تقریب نشستی را برگزار نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: رسالتی که برای مجمع تقریب مذاهب اسلامی تعریف شده اقدامات تقریبی میان شیعیان و پیروان دیگر مذاهب است و با تلقی که ما از تقریب داریم متفاوت است گرچه کار مراکز تقریبی در خور تحسین است اما یک نکته مغفول مانده و آن ترویج تقریب گرایی در حوزه های شیعی و مراکز علمی است که به نظر می رسد متصدی خاصی ندارد.

او ترویج تقریب در حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت را از لحاظ  نظری و برگزاری نشست های علمی و نیز جنبه های فرهنگی خواستار شد و ادامه داد: در زمینه های عملی و نظری نیازمند اقداماتی هستیم و این اقدامات باید از مراکز حوزوی شیعه شروع و سپس به توده مردم کشیده شود.

شریعتمداری پیشنهاد راه اندازی راهیان تقریب را ارائه داد و گفت: همانگونه که اردوی راهیان نور را در کشور راه اندازی کردیم، همانطور هم اردوی راهیان تقریب را راه اندازی کرده و مردم را به بازدید مناطق سنی نشین ببریم و از آن طرف، مردم اهل سنت به بازدید مناطق شیعه نشین بروند و تقریب عملی را در جامعه نهادینه کنیم.

او با بیان اینکه پروژه های تقریبی رو به افول رفته است، گفت: بسیاری از چهره های شاخص تقریبی اهل سنت آنچنان که باید به امر تقریب اهتمام ندارند و لذا باید این مساله آسیب شناسی شود.

انتهای پیام / ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.