خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همایش «همزیستی مسالمت‌آمیز با ادیان دیگر» در بنگلادش

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از اخبار الیوم، «محمد معین الدین الازهری» عضو شعبه سازمان جهانی فارغ التحصیلان الازهر در بنگلادش، گفت: همایش «همزیستی مسالمت آمیز با ادیان دیگر» با همکاری آکادمی اسلامی «میزان السلام» در مقر این آکادمی در شهر چیتاگونگ بنگلادش برگزار شد.

الازهری گفت: درِ فرهنگ و تمدن اسلامی بر روی تمدن ملت ها باز است و این فرهنگ هماهنگ با فرهنگ ملت ها و اصل جهانی اسلام است و براساس آن روابط مسلمانان با پیروان ادیان آسمانی بنا می شود.

وی در این همایش، با تاکید براین سخنان به آیه کریمه ۱۳ سوره حجرات «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ» (ای مردم ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است) اشاره کرد.

عضو شعبه سازمان جهانی فارغ التحصیلان الازهر، گفت: همزیستی مسالمت آمیز با پیروان ادیان دیگر  اهمیت دارد، زیرا دین اسلام، دین رحمت و انسانیت است.

الازهری گفت: اگر در جوامع بشری تفاوت و اختلاف دیده می شود، باید این مسئله یک پدیده طبیعی باشد و نباید گروهی بر گروه دیگر تعرض کند. زیرا اگر جامعه تحریک به درگیری های طایفه ای شود ، بین افراد جامعه دشمنی و نفرت ایجاد می شود.

شرکت کنندگان در این همایش بر وجود محیطی پر از تفاهم بین گروه های جامعه و به دور از جنگ و خشونت تاکید کردند.

پایان پیام/ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.