خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عذرخواهی کلیسای انگلستان از بیانیه کنفرانس «زیستن در عشق و ایمان»

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، اسقف کانتربوری از محتوای بیانیه‌ای که هفته گذشته  به اسم کلیسای انگلستان منتشر شد، عذرخواهی کرد، در این بیانیه رابطه جنسی تنها برای افراد غیرهمجنس‌گرایی که رسما ازدواج کرده‌اند، مجاز دانسته شده بود.

جاستین ولبی و جتن سنتامو  در بیانیه جدید خود مسئولیت محتوای بیانیه اول را پذیرفته‌اند و ضمن معذرت خواهی گفته‌اند اسقفان اعظم کلیسای انگلیس در کنار اسقفها آگاهیم که بیانیه «اعتماد مردم به کلیسا را به خطر انداخت». آنها ادامه داده‌اند که بسیار متاسف هستند و می‌داندد که چنین اظهار نظری باعث دو دستگی و آسیب به احساسات جامعه شده است.

اسقف اعظم کانتربوری گفته است هفته آینده در ادامه جلسه با اسقفان کلیسای انگلیس پروژه «زیستن در عشق و ایمان» را پیش می‌برند و نتایج نهایی این نشست که درباره هویت انسان، جنسیت و ازدواج است را به اطلاع عموم خواهند رساند.

جاستین ولبی افزود هدف ما از پروژه در اصل ایجاد پلی بین کلیسا و جامعه است که با بیانیه زودهنگام تاثیرات منفی به جا گذاشت. با این حال بیانیه نخست کلیسای انگلستان با استقبال محافظه‌کاران رو به رو شد. آنها خواستار حفظ سنتهای کلیسایی درباره آیین ازدواح هستند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.