خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ذوق‌زدگی اسرائیل از دیدار ملک سلمان با خاخام یهودی در کاخش برای اولین بار

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)،‌ به نوشته روزنامه القدس العربی، این صفحه ضمن ابراز خرسندی از این گام عربستان که برای اولین بار رخ می‌دهد، توییت کرد: برای اولین بار ملک سلمان، پادشاه عربستان پذیرای هیئتی متعدد الادیان در کاخ خود در روز جمعه بود که شامل دیوید روزین خاخام یهودی می‌شد که در سطح تلاش‌های مطلوب برای ایجاد پل‌های سازش بین ادیان مختلف انجام گرفت.

خبرگزاری رسمی عربستان نیز گزارش داد، ملک سلمان پذیرای هیئتی در مرکز جهانی گفت‌وگوی ادیان ملک عبدالله بن عبدالعزیز بود که در آن تلاش‌ها و فعالیت‌های متمرکز در این باره بررسی شد.

این خبرگزاری افزود: پادشاه عربستان از اعضای این مرکز استقبال کرد. اعضای آن نشست اول خود را در ریاض تشکیل دادند و پادشاه عربستان در این دیدار بر اهمیت مرکز و نقش آن در تقویت اصول مذاکره و همزیستی بین اتباع ادیان و فرهنگ‌ها،‌ تقویت ارزش‌های میانه‌روی و اعتدال و سازش و مقابله با انواع افراط‌گرایی و تروریسم تاکید کرد.

این خبرگزاری ادامه داد: فیصل بن عبدالرحمان بن معمر، مدیرکل مرکز ملک عبدالله و اعضای شورای اداره مرکز از جمله رهبران ادیان مختلف دینی از کشورهای متعدد و نیز شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر خارجه و مساعد بن محمد العیبان وزیر مشاور و عضو شورای انمیت ملی کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.