خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مودی رشته‌های گاندی را پنبه کرد

متاسفانه آقای مودی، نخست وزیر جدید تلاش دارد که همه میراث مرحوم گاندی را از بین ببرد و هند را به یک هندِ هندوی متعصب بی‌منطق و بی‌تأمل تبدیل کند. این نه مصلحت جهان است و نه مصلحت هند و نه آن چیزی است که هند بدان معروف شده است!

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، در واکنش به اقدامات متعصبانه و به دور از منطق هندوهای افراطی نسبت به مسلمانان مظلوم هند، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«افتخار کشور هند به این بود که همه ادیان و مذاهب را در خود جای داده و مثل اروپا تلاش ندارد که دین کسی را از او بگیرد و یا در اعتقادات اشخاص تصرف کند!

هند افتخارش این بود که خاستگاه اصلی همه ادیان و مذاهب زنده دنیا بوده است و همه در کنار یکدیگر با یک دموکراسی مثال‌زدنی، یک همزیستی مسالمت‌آمیز و یک زندگی آرامِ دسته جمعی، نمونه‌ای برای جهان بود.

متاسفانه آقای مودی، نخست وزیر جدید تلاش دارد که همه میراث مرحوم گاندی را از بین ببرد و هند را به یک هندِ هندوی متعصب بی‌منطق و بی‌تأمل تبدیل کند.

این نه مصلحت جهان است و نه مصلحت هند و نه آن چیزی است که هند بدان معروف شده است!

امیدواریم دولتمردان عاقل و مردمان فهیم و معتدل در هند این تلخی را پایان دهند… انشاءالله».

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب

سید ابوالحسن نواب و مسلمانان هند

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.