خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چاپ سی‌ویکم کتاب «آفتاب و سایه‌ها» منتشر شد

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از روابط عمومی مؤسسه سبک زندگی آل یاسین، هم‌اکنون در جامعه‌ی جهانی، خلأ معنویت بدون‌شک اولویت حتمی تلقی می‌شود که باید به آن پاسخی درخور و مناسب داد. پیداست که اگر این نیاز طبیعی و فطری پاسخی شایسته دریافت نکند، دکان‌دارانِ دروغگو به صحنه آمده، بازار را با کالاهای تقلبی پر می‌کنند.

امروزه از یک‌سو با عرفان‌های وارداتی چه از شرق به نام کریشنا، رام‌الله و سای‌بابا و چه از غرب به نام عرفان مسیحیت و عرفان سرخ‌پوستی و عرفان یهود مواجهیم که جوانان ما را می‌برند و از سوی دیگر برخی سلسله‌های دراویش دنیاطلب تحت عناوین مختلف در داخل کشور به‌صورت گسترده و هدف‌دار مشغول فعالیت‌اند. این تلاش‌های وسیع و فزاینده باید پاسخی در خور یابد و مواضعی متین، عالمانه و منطقی را در پی داشته باشد.

کتاب «آفتاب و سایه‌ها» اثر استاد دکتر حجت‌الاسلام محمّدتقی فعّالی، که همینک ویراست پنجم و سی‌ویکمین چاپ خود را تجربه می‌کند، می‌کوشد در دو بخش توصیف و تحلیل، با نگاهی واقع‌بینانه مبانی نظری و فکری نحله‌های موظهور عرفانی را که در دو دهه اخیر از شرق به ویژه هند یا از غرب به ویژه آمریکا به کشور ما وارد شده است را بررسی نماید.

ازآنجاکه معمولاً تصوری روشن از مکاتب و آیین‌های عرفانی نوپدید وجود ندارد، مباحث بخش توصیف بیش از قسمت تحلیل است. هرچند بسیاری از نکاتی که در قسمت توصیف و گزارش آمده است، به‌نوبه‌ی خود نقد و تحلیلی بر آن مکتب تلقی می‌شود.

مشخصات کتاب

نویسنده: دکتر محمدتقی فعالی

موضوع: شیوه زندگی, زندگی معنوی،عرفان و معنویت

قطع: رقعی

نوع جلد: شومیز

تعداد صفحات: ۴۸۰

نوبت چاپ: چاپ سی‌ویکم (ویراست پنجم)

سال انتشار: ۱۳۹۸

شابک: ۴-۵۳-۷۹۱۷-۶۰۰-۹۷۸

خرید کتاب

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.