خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لزوم تلاش جهانی برای برقراری صلح و احترام به تنوع فرهنگ‌ها

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل سازمان ملل متحد در همایش بین‌المللی مدل سازمان ملل متحد خواستار تلاش جهانی برای برقراری صلح شد.

به گزارش ادیان‌نیوز؛ در ابتدای این مراسم آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به این کنفرانس از برگزاری نشست در قزاقستان استقبال کرد و دانشجویان شرکت کننده در همایش را به تلاش و کوشش جهانی برای برقراری صلح دعوت کرد.
مجید صابر، سفیر ایران در قزاقستان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی مدل سازمان ملل متحد که در دانشگاه اوراسیای قزاقستان برگزار شد، با اشاره به نقش تاریخی ایران در شکل‌گیری سازمان ملل و تدوین منشور ملل متحد گفت: در حالی که نزدیک به ۷۰ سال از تأسیس سازمان ملل متحد می‌گذرد همچنان شاهد اقداماتی از سوی برخی از کشورها هستیم که با اصول سازمان ملل و قوانین حقوق بین‌الملل مغایرت دارد.
وی افزود: وقوع جنگ‌های متعدد، عدم پایبندی به موافقتنامه‌ها و تعهدات بین‌المللی، خروج یک جانبه از این توافقات، برخوردهای سلیقه‌ای با ساز و کارها و سازمان‌های بین‌المللی، عدم اجرا یا اجرای سلیقه و ناقص قطعنامه‌های شورای امنیت، دخالت در امور داخلی کشورها، تلاش برای براندازی حکومت‌های قانونی، کشتار غیرنظامیان، بی‌توجهی به وضعیت آوارگان و بسیاری موارد دیگر باعث شده است تا لزوم بازنگری در اسناد و ساختار سازمان ملل اجتناب‌ناپذیر باشد.
سفیر ایران در قزاقستان تغییر ساختار و بازنگری در اسناد سازمان ملل متحد را خواست بسیاری از کشورها عنوان و اظهار کرد: بازنگری در اسناد و ساختار سازمان ملل باید براساس اصول دموکراسی، اجتناب از اعمال قدرت، برابری کشورها و احترام به تنوع فرهنگ‌ها انجام شود تا منافع همه کشورها را تأمین کند.
در این همایش که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، دانشجویانی از ۱۵۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده‌اند که در نشست‌های متعدد موضوعات جهانی را مورد بررسی قرار خواهند داد.
انتهای پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.