خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه مشترک مراجع تقلید در شرایط ویژه جهانی/ دعوت به مناجات در شب جمعه آخر سال

مراجع تقلید آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، جعفر سبحانی، نوری همدانی و جوادی آملی طی بیانیه‌ای مشترک توصیه‌هایی برای ملت شریف ایران در شرایط حساس این روزهای جهان صادر کردند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، مراجع تقلید آیات ناصر مکارم شیرازی، لطف الله صافی گلپایگانی، موسی شبیری زنجانی، جعفر سبحانی، حسین نوری همدانی و عبدالله جوادی آملی طی بیانیه‌ای مشترک توصیه‌هایی برای ملت شریف ایران در شرایط حساس این روزهای جهان صادر کردند.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا محوّل الحول والأحوال، حوّل حالنا الی أحسن الحال»

برادران و خواهران ایمانی، هموطنان عزیز!

این روزها جهان بشریت مبتلا به یک بیماری فراگیر و مسری شده که چرخۀ حیات و زندگی را فلج نموده و جان انسان‌ها را تهدید می‌کند، در این شرایط ویژه ما ضمن توصیۀ همگان به رعایت کامل توصیه‌های پزشکی، نکات ذیل را برای رفع بلا و مصیبت از کشور عزیزمان و سایر بلاد اسلامی سفارش می‌کنیم:

۱. توبه و استغاثۀ همگان به درگاه الهی از گناهان گذشته و طلب عفو و بخشش.

۲. خواندن برخی از ادعیه و سوره‌های قرآنی سفارش شده (از جمله دعای «یا من تحلّ»، دعای سلامتی امام زمان (عج) و همچنین تلاوت مکرر سورۀ فیل و …).

بهتر است این مناجات در یک ساعت خاص همچون شب جمعۀ آخر سال شمسی و بعد از نماز عشاء و به صورت همگانی و سراسری انجام شود، تا إن شاءالله دریای رحمت الهی به خروش آید و دعاها سریع‌تر به اجابت رسد.

۳. انجام قربانی در همۀ شهرها و روستاها به نیت سلامتی امام زمان (عج) و سلامتی همۀ مسلمانان، ضمناً لازم است همۀ خانواده‌ها در هزینۀ این قربانی ولو به مقدار بسیار جزئی مشارکت نمایند و کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) متکفل انجام و تقسیم آن میان مستمندان شود.

امیدواریم رسانه‌های گروهی نیز در اطلاع رسانی و بسیج عمومی سهیم شوند و این توصیه‌ها به نحو احسن اجرا گردد.

اجرکم علی الله

والسلام علیکم و رحمه الله
۲۷/۱۲/۹۸

ناصر مکارم شیرازی

صافی گلپایگانی

شبیری زنجانی

جعفر سبحانی

نوری همدانی

جوادی آملی

منبع میزان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.