خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هند تاج محل را به روی بازدید کنندگان بست

 وزارت فرهنگ هند روز سه شنبه اعلام کرد با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در هند و کاهش شدید حضور بازدید کنندگان، بنای تاریخی تاج محل و همچنین تمام موزه های مرکزی و بناهای فرهنگی و تاریخی مهم این کشور تا پایان ماه جاری میلادی بسته شده است .

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روز سه شنبه شبکه خبری “ایندیا تودی”، پارأحد پاتال وزیر فرهنگ هند گفت: تاج محل و موزه های مرکزی هند تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردین )بسته خواهند بود. این اقدام با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام می شود.

این تصمیم پس از برگزاری جلسه اضطراری کابینه دولت هند در روز دوشنبه با موضوع کنترل شیوع ویروس کرونا در هند گرفته شد.

تعداد سه هزار و ۶۹۱ بنای تاریخی و فرهنگی در هند وجود دارد که تاج محل محبوب ترین آنها محسوب می شود.

دولت هند هفته گذشته صدور روادید جهانگردی برای تمام کشورهای جهان را متوقف کرد. این اقدام بر صنعت جهانگردی هند تاثیر بزرگی گذاشته است.

نخست وزیر هند به دنبال راه حل های خلاقانه برای کنترل ویروس کرونا

نارندرا مودی نخست وزیر هند با آغاز یک پویش در رسانه های اجتماعی از مردم این کشور خواست تا راه حل های خلاقانه و مبتنی بر تکنولوژی را برای کنترل شیوع ویروس کرونا ارائه دهند.

نخست وزیر هند در پیامی گفت:با هدف ورود جامعه به تلاش برای مقابله با ویروس کرونا، ما از مردم می خواهیم تا نظر های خلاقانه خود را برای مبارزه با این ویروس به اشتراک بگذارند. پیشنهادات ارائه شده بررسی خواهند شد و راه حل های منتخب پاداش دریافت خواهند کرد.

نارندرا مودی تاکید کرد که مهمترین عامل در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توانمند سازی شهروندان از طریق اطلاعات درست و به کارگیری احتیاط لازم بر اساس دستور العمل های وزارت بهداشت است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت هند موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند به ۱۲۸ نفر افزایش یافته است. در این میان ۳ نفر در هند بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. همچنین ۱۳ نفر بهبود یافته اند.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.