خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کتاب «جن از نگاه علم و دین» منتشر شد

کتاب «جن از نگاه علم و دین» نوشته محمدباقر شریعتی به همت مؤسسه بوستان کتاب در هشت فصل و ۲۶۴ صفحه منتشر شد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ کتاب «جن از نگاه علم و دین» نوشته محمدباقر شریعتی سبزواری به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

متأسفانه امروزه سیل شایعه‌ها و خرافه‌ها و نوشته‌ها در فضای مجازی و برخی کتاب‌ها و فیلم‌ها درباره جن موجب گردیده به جای افزایش اطلاعات و آگاهی مردم عادی و مسلمانان سنی و شیعه در این مورد، دانستنی‌های آنها با خرافات و توههمات در آمیزد و باعث گراهی و کج روی های بزرگ و فاحشی گردد که لازم است شفاف سازی شود.

نگارنده در بخش دیگری از مقدمه اثر می‌نویسد: هدف اصلی ما در این نوشتار اثبات وجود جن و آثار وجودی آنها و پیرایش اساطیر و افسانه هاست اما به دلیل شباهت‌ها و مناسبت‌های موضوع در لا به لای این مباحث از شیاطین جنی نیز به شکل گذرا سخن خواهیم گرفت تا تفاوت ابلیس با جنیان روشن گردد.

کتاب حاضر دربردارنده مطالب استدلالی و منقول درباره پدیده «جن» است و آگاهی خواننده را تا حد قابل قبولی افزایش می‌دهد و راه‌هایی برای تشخیص «وجود جن» از «توهم جن» پیشنهاد می‌دهد.

ساختار کتاب:

نویسنده، این اثر را در هشت فصل تدوین کرده است؛ فصل اول این اثر با عنوان «جن پژوهی و مفاهیم کلیدی» نوشته شده که در این فصل به مباحثی همچون رشته جن شناسی، چشم زدن، جنیان در آثار اهل سنت، جن در مذاهب و ادیان بزرگ الهی، دلایل منکران جن و جواب این شبهات و… پرداخته شده است.

فصل دوم این اثر به اثبات وجود جنیان اختصاص یافته که نویسنده در این فصل به جن از منظر مادی مسلک‌ها، ازدواج مشروع جن و انس، شرایط رابطه انسان و جن، از توهم تا واقعیت و… می‌پردازد.

نگارنده کتاب «جن از نگاه علم و دین» در فصل سوم به راه‌های احساس یا رؤیت موجودات غیبی اشاره کرده و تجسم و تمثل، ریاضت، خواب و رؤیای راستین، وحی و کلام را از جمله این راه‌ها برمی شمارد.

مؤلف این اثر، در فصل چهارم «خلقت جن از منظر قرآن» را بررسی و فلسفه خلقت جنیان، تقدم خلقت جن بر انس در نگاه قرآن، ایمان جنیان به قرآن و… را تبیین می‌کند.

در فصل پنجم این اثر به شکل و قیافه و نحوه زندگی جنیان پرداخته شده و نویسنده، دلایل ازدواج و تولید نسل جنیان، غذا و طعام جنیان، داستان‌هایی از اشغال مکان، جن و پرسش در قیامت، قدرت جنیان از نگاه قرآن و… را مطرح می‌کند.

نگارنده در فصل ششم این اثر، به مبحثی با عنوان «امکان تسخیر جنیان و راه‌های دفع آن» می‌پردازد و در این فصل امکان تسخیر ارواح و جنیان، عوامل تسخیر جن، تقاضای جن از امام باقر (ع)، توسط جنیان به ائمه (ع)، جنیان محافظ امامان (ع)، کشته شدن جن و… تبیین شده است.

همچنین، مؤلف در فصل هفتم به توضیح علل آزار جنیان و راه‌های دفع آن پرداخته و مزاحمت جنیان، توسط به حضرت علی (ع)، جن زدگی و صرع، معالجه جن زده به دست حضرت عیسی (ع)، توسل جن به حضرت علی (ع)، راه‌های حفاظت از جن و شیطان و… پزداخته است.

در فصل هشتم نیز به پرسش‌ها و پاسخ درباره جن پرداخته و به سؤالاتی با موضوعات دین جینان، حکومت جنی‌ها، فرق بین ملائکه و جنیان و زندگی جنیان پاسخ داده شده است.

کتاب‌دوستان جهت تهیه و مطالعه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن ۷ ۳۷۷۴۲۱۵۵ تماس بگیرند، و یا به سایت www.bustaneketab.ir مراجعه کرده و با خرید اینترنتی از تخفیف ویژه برخوردار گردند.

این اثر در قطع رقعی – شومیز و در ۲۶۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه به قیمت ۳۷,۰۰۰ تومان در کلیه شعبه‌های بوستان کتاب در قم، تهران، مشهد و اصفهان عرضه می‌گردد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.