خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امید ترامپ به پایان قرنطینه تا عید پاک

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید ضرر تعطیلی طولانی مدت فعالیت‌های اقتصادی در این کشور می‌تواند «بدتر» از شیوع ویروس جدید کرونا باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه گفت: “به نسبت زود به کارها بازمی‌گردیم. دو هفته‌ای که در نظر گرفته شد کمی دیگر تمام می‌شود، بعدش چند روز دیگر هم صبر می‌کنیم اما به زودی به کار بازخواهیم گشت.”

او افزود امیدوار است که بازگشت به زندگی تا عید پاک، حدود سه هفته دیگر، ممکن شود.

به نقل از یورونیوز، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز نیز ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در این کشور تا عید پاک از سر گرفته شوند.

رئیس‌جمهوری آمریکا به این نتیجه رسیده است که کشورش در نهایت بر بحران ویروس کرونا پیروز خواهد شد و امیدوار است این امر قبل از ۱۲ آوریل رخ دهد.

وی می‌گوید، آمریکا با “دشمنی نامرئی” روبه‌رو است اما بر آن پیروز خواهد شد.

ترامپ تاکید کرد، پیش بینی نمی‌کند ناگزیر به استفاده از “قانون تولید دفاعی” برای تمرکز بر تمام توانمندی‌های صنعتی آمریکا جهت مقابله با کرونا شود مگر در صورت ضرورت.

وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا بسیاری از دانشمندان و محققان برجسته را به خدمت گرفته تا برای مقابله با کرونا تلاش کنند و مطمئنم که موفق خواهند شد.

سخنان دونالد ترامپ در حالی بیان می‌شوند که بسیاری از مقامات مسؤول در حوزه سلامت آمریکا خواستار وضع مقررات سخت گیرانه‌تر برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا شده‌اند.

کارشناسان حوزه سلامت در آمریکا هشدار می‌دهند که در صورت عدم رعایت فاصله اجتماعی در این کشور موارد ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» افزایش خواهد یافت؛ امری که به گفته آنها در نهایت می‌تواند باعث شود که سیستم درمانی آمریکا قادر به رسیدگی به بیماران جدید نباشد.

با این وجود ترامپ می‌گوید: آیا این فوق‌العاده نخواهد بود که تمام کلیساها [برای عید پاک] پر شوند؟ شاهد کلیساهایی مملو از جمعیت در سراسر کشور خواهیم بود.

اداره کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا دستورالعملی برای رعایت فاصله اجتماعی صادر کرده است اما اجرای آن الزامی نیست. با این حال بسیاری از فرمانداران ایالت‌های آمریکا مقرراتی برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا از جمله قرنطینه ساکنان را به اجرا گذاشته‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: “می‌توانیم فاصله‌مان را حفظ کنیم و سر کار برویم. یک کمی باید سختی بکشید. باید پنج بار بیشتر از همیشه دست‌تان را بشویید و شاید دیگر نتوانید با کسی دست بدهید اما کشور را به کارش بازگردانیم.”

به نقل از بی‌بی‌سی، ترامپ امروز (چهارشنبه) نیز توییت کرد: “مردم می‌خواهند سر کارشان برگردند. آنها فاصله‌ و باقی امور را رعایت می‌کنند، از سالمندان هم با عشق مراقبت می‌شود. ما می‌توانیم هر دو را با هم بکنیم. نمی‌شود که علاج بدتر از خود مشکل باشد! کنگره باید فورا اقدام کند. ما با قدرت برمی‌گردیم.”

دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا بر سر جزئیات مصوبه‌ای بر مشوق‌های اقتصادی مذاکره می‌کنند که ارزش آن به دو تریلیون دلار خواهد رسید.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.