خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعدام ناقل عمدی ویروس کرونا جایز است

«شیخ عبدالله المنیع» عضو هیئت علمای بزرگ عربستان سعودی گفت:صدور حکم اعدام تعزیری برای کسانی که به صورت تعمدی نسبت به انتقال ویروس کرونا به دیگران و اختلاط با آنها اقدام می کنند، جایز است.

به گزارش ردنا(ادیان نیوز)، «شیخ عبدالله المنیع» عضو هیئت علمای بزرگ عربستان سعودی گفت:صدور حکم اعدام تعزیری برای کسانی که به صورت تعمدی نسبت به انتقال ویروس کرونا به دیگران و اختلاط با آنها اقدام می کنند، جایز است.

المنیع با اشاره به این موضوع گفت: خروج از منزل و تجمع کردن علی رغم هشدارهای جناح های ذیربط دولتی، جنایت، آزار رساندن و ضرر به مسلمانان و مخالفت با ولی امر مسلمین محسوب می شود.

وی افزود: اگر فردی از ابتلای خود به کرونا آگاه باشد و به عمد قصد اذیت دیگران و ابتلای آنها به این بیماری عفونی را داشته باشد، مجازات چنین فردی جایز است اعدام تعزیزی باشد.

عضو هیئت علمای سعودی خاطرنشان کرد: اما اگر فرد مبتلا به کرونا، یک فرد بی پروا و بی تفاوت بود و از ابتلای خود به کرونا آگاهی نداشت، چنین فردی نافرمان محسوب می شود و مستحق مجازات مناسب است.

عربستان سعودی روز دوشنبه به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید و به هدف کاهش اجتماعات، تردد شبانه را در سراسر این کشور ممنوع اعلام کرد. این بالاترین سطح اقدامات صورت گرفته در بزرگترین کشور حاشیه خلیج فارس به شمار می رود.

منبع شیعه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.