خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنگ ایران و آمریکا و سودای کادرسازی مسیحیت صهیونیستی

افزایش تنش میان ایران و امریکا و وقایع ماه‌های اخیر، برخی اهداف تشکیلاتی جریان مسیحیت‌ صهیونیستی و ماهیت سیاسی این فرقه را بیش از پیش بر همگان آشکار ساخت. نقطه اوج این افشاگری را باید در مصاحبه یکی از عناصر وابسته به کلیسای جماعت ربانی مشاهده کرد. 

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ وقایع ماه‌های اخیر و توسعه و تعمیق تنش میان ایران و امریکا، برخی اهداف تشکیلاتی جریان مسیحیت‌ صهیونیستی و ماهیت سیاسی این فرقه را بیش از پیش بر همگان آشکار ساخت. «لازاروس یقنظر»، از اعضای کلیسای جماعت ربانی و مؤسس سازمان تبشیری «۲۲۲»، در مصاحبه‌ای با سایت «مسیحیت امروز»، ادعاهایی مطرح و به نکاتی اشاره داشت که روشنگر اهداف تشکیلاتی جریان مسیحیت‌صهیونیستی است.

وی در این گفت‌وگو جنگ میان ایران و غرب را بهترین فرصت برای تبشیر مطرح می‌کند و ابراز می‌دارد: «در صورت وقوع جنگ… ده‌ها هزار ایرانی عادی نیز از کشور فرار خواهندکرد و به کشورهای ارمنستان، ترکیه و جمهوری‌آذربایجان می‌رسند. به این ترتیب، ‌بر‌ترین فرصت تبشیری برای ما ایجاد خواهدشد.»

یقنظر ضمن استقبال از رویایی مستقیم ایران و امریکا، این‌چنین از اهداف کادرسازی تشکیلاتی پرده برمی‌دارد و می‌گوید: «جنگ احتمالی ایران و امریکا، فرصتی برای تبشیر مسیحیت بین ایرانیان است…وقتی جنگ فرا رسید، سونامی فاجعه و تؤامان فرصتی بی‌بدیل[برای اقدامات تبشیری] ایجاد خواهدشد و کلیسا برای استفاده کردن از این فرصت برای تبشیر، آماده نیست. به همین‌خاطر، ما به شدت به دنبال گسترش تعداد نفرات و آموزش رهبران مسیحی برای ایران هستیم.»

این عنصر تبشیری با ادعای باز شدن درهای ایران به روی مسیحیت، اذعان می‌کند: «ما به دقت عناصر اصلی در داخل ایران را زیر نظر داریم و هر کس آن را تماشامی‌کند، می‌بیند که ایران خواهدمرد[فروخواهدپاشید] . همه با تعجب نگاه می‌‌کنند که راننده چه زمانی خود را از اتوبوس بیرون پرت می‌کند؟ من این وضعیت را با دقت پیگیری می‌کنم و می‌بینم در حال حاضر برخی آیت‌ا…، اتوبوس[نظام] را رها می‌کنند …کشور ایران…. در حال فروپاشی است.»

یقنظر همچنین با ابراز موافقت در مورد حضور و دخالت مسیحیان در عرصه سیاست، بیان می‌دارد: «مردم از ما می‌پرسند: «آیا صحیح است که مسیحیان در سیاست حضور یابند؟»، پاسخ این است: «آگر آن‌ها می‌توانند با دخالت در امور سیاسی موجب اجرای فرامی الهی[مسیحی] در حاکمیت شوند، باید در سیاست دخالت کنند.»

شایان ذکر است، سازمان ۲۲۲، مؤسسه‌ای تبشیری است که در سال ۱۹۹۱ با هدف مسیحی‌سازی ایران و تبلیغ و تبشیر مسیحیت میان فارسی‌زبانان سراسر جهان‌،توسط لازاروس یقنظر تأسیس شد که تا به امروز، ریاست آن را برعهده دارد.

تعلیم و تربیت رهبران مسیحی فارسی‌زبان، تأسیس و مدیریت کلیساهای زیرزمینی، تولید و پخش برنامه‌های تبشیری ماهواره‌ای، انتشار و توزیع منابع تبشیری و گردآوری کمک‌های مادی، از جمله اقدامات ۲۲۲ در روند مسیحی‌سازی احست.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.