خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمک پارسیان هند برای مبارزه با کرونا به همکیشان یزدی خود

رییس انجمن زرتشتیان یزد گفت: کمک‌های دارویی و تجهیزات پزشکی زرتشتیان (پارسیان) هند به درخواست این تشکل برای پیشگیری و مبارزه با کرونا دریافت شد و بخشی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی مرکز استان قرار گرفت.

به گزارش ردنا (ادیان‎‌نیوز)؛ سپنتا نیکنام افزود: این کمک‌ها در ۲ مرحله از طریق فرودگاه امام (ره) شامل کالاهای پزشکی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یزد گذاشته شد.

وی ادامه داد: با رایزنی با هُمی گاندی، فرنشین فزانا (اتحادیه انجمن‌های زرتشتیان آمریکای شمالی) و بازگویی شرایط بحرانی همه‌گیری کرونا در یزد با ارایه‌ لیست داروها و تجهیزات مورد نیاز درخواست کمک کردیم.

عضو زرتشتی پنجمین دوره شواری شهر یزد  گفت: با همکاری و ارتباط با پارسیان هند و انجمن ایرانی بمبئی کمک‌ها در ۱۸ بسته شامل ۲ دستگاه تنفس مصنوعی به همراه لوازم جانبی، تعدادی پوشش پزشکی (گان جراحی)، ماسک صورت N۹۹، دستکش لاتکس و  قرص فولویر ۷۵ میلی گرم و قرص اوسلتامیویر (تامی فلو) برای استان ارسال شده است.

وی از هومی گاندی فرنشین انجمن فزانا، دکتر شرناز کاما، فرنشین بنیاد پارزور وابسته به یونسکو، گیو ایرانی فرنشین انجمن زرتشتیان ایرانی بمبئی و دوراب میستری و مالکوم دبو از انگلستان قدردانی کرد.

رییس انجمن زرتشتیان یزد همچنین از علی چگنی سفیر ایران در دهلی‌نو، اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی و علی اصغر موقاری و رضوانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و محمد حکمت برای همراهی و هماهنگی در  گردآوری کمک‌ها، ارسال و ترخیص آن سپاس گزاری کرد.

استان یزد حدود ۶ هزار زرتشتی دارد که در شهرهای یزد، میبد، اردکان و تفت ساکن هستند.

همچنین مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش مبتلایان به کرونا در استان به ۹۶۸ نفر خبر داد و گفت:  این آمار مربوط به ظهر امروز است و آزمایش‌های این افراد مثبت قطعی اعلام شد.

فوت ۹۵ نفر از بیماران تاکنون

ابراهیم سلمانی عصر پنجشنبه به ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۵ نفر از بیماران در استان فوت کردند و  از مردم خواست برای پیشگیری از شیوع کرونا در خانه بمانند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

همچنیندکتر محمدرضا میرجلیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از ابتلای ١۴۶ نفر نیروهای بهداشتی و درمانی زیرپوشش این واحد دانشگاهی به کرونا خبر داد و گفت: درگیری کادر درمانی با این ویروس، به دلیل مواجهه زیاد آنها با بیماران اتفاق می‌افتد، نه به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی.

وی  تصریح کرد: پزشکان و پرستاران همچنان در حال ارائه خدمت هستند و برخی از آنها که توانمندی خوبی دارند ،کمی استراحت می کنند و مجددا برای خدمت‌دهی به بیماران در بیمارستان مشغول کار می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: این افراد برای نجات جان همنوعان خود به کرونا مبتلا شدند، امیدواریم مردم هم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه ها به نیروهای بهداشتی و درمانی در ریشه کنی کرونا کمک کنند.

منبع یزدنیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.