خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیش از ۸۰۰ حمله اسلام هراسی در آلمان در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسید

یک روزنامه در آلمان با استناد به پاسخ دولت به استعلام حزب سوسیالیست، گزارشی از ۸۷۱ حمله علیه مسلمانان منتشر کرده که در آن ۳۳ مسلمان مجروح شده اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ آخرین آمار منتشر شده توسط دولت آلمان نشان می دهد که مقیاس اسلام هراسی خشونت آمیز در این کشور به شدت رو به افزایش گذاشته و در حالی که ارقام ثابت باقی مانده اند یکی از نمایندگان پارلمانی وضعیت کنونی را با یک «بمب ساعتی» مقایسه کرده است.

رسانه ها روز شنبه گزارش دادند که سال گذشته ، در مجموع هشتصد و هفتاد و یک حمله به مسلمانان یا مؤسسات آنها در آلمان انجام شده است.

یک روزنامه منطقه ای آلمان، با استناد به پاسخ دولت به استعلام ارائه شده توسط یکی از اعضای حزب چپ سوسیالیست مخالف ، این اطلاعات را گزارش داد.

اولا جلپکه ، سخنگوی چپ در امور داخلی گفت که بر اساس تجربه او انتظار داشت تا ۹۰ مورد دیگر به این لیست اضافه شود. این گزارش همچنین نشان می دهد که در طی یک سال گذشته ۳۳ مسلمان در چنین حملات اسلام هراسی زخمی شده اند.

جلپکه به این روزنامه گفت: فوران نفرت آمیز علیه مسلمانان در حملات خشونت آمیز ، تهدید و توهین همچنان ادامه دارد.

وی افزود: علیرغم اینکه پس از حملات اخیر پلیس مدعی است که اقدامات گسترده ای علیه گروه های راست گرای افراطی انجام داده است خیلی زود است که خیالمان بابت این مسئله راحت شود. متاسفانه باید انتظار داشته باشیم که این بمب ساعتی هر آن منفجر شود.

گفتنی است در ماه فوریه ، یک فرد مسلح با انگیزه عقاید راست گرایانه و نژادپرستانه ۹ نفر را در دو قهوه خانه در شهر هانائو در غرب آلمان به قتل رساند. همه قربانیان تبعه خارجی ترک یا بوسنیایی تبار بودند.

آلمان در سال های اخیر با موج فزاینده اسلام هراسی مواجه است.

منبع حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.