خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کرونا و رو شدن دست فرقه‌ها/ کرونا کدام شاخص‌های فرقه‌ای را آشکار کرد؟

شاید یکی از بارزترین شاخص‌های فرقه‌ها را «تعصب‌ورزی» و «تندروی» باشد که در این ایام از شرق تا غرب در عرفان‌های شرقی تا فرقه‌ها و شاخه‌های مسیحیت و یهودیت، نمود یافت

در ‌هنگامه‌ یکی از نادرترین برهه‌های زمانی نبرد میان ویروسی مرگبار و حیات انسانی، شاید وجوهی تازه نیز جایی برای بررسی و شناخت یافته‌اند که البته دشواری شرایط حاضر، موجب شده کنر مورد توجه و اشاره قرار گیرند.

ضمن تمرکز بر دعا برای سلامتی و ریشه‌کن شدن این بیماری در سطح جهان، بد نیست در ایام قرنطینه،مروری داشته باشیم بر رفتارهای فرقه‌ای که این‌روزها بیش از پیش، نمایان شده‌‌اند.

شاید یکی از بارزترین شاخص‌های فرقه‌ها را «تعصب‌ورزی» و «تندروی» باشد که در این ایام از شرق تا غرب در عرفان‌های شرقی تا فرقه‌ها و شاخه‌های مسیحیت و یهودیت، نمود یافت؛ گروه‌هایی که بی‌توجه به موازین بهداشتی بر برگزاری مراسم دسته‌جمعی یا استفاده از اشیا یا خوراکی‌های –به‌اصطلاح- مقدس تأکید کردند که در مواردی به نتایجی تلخ و مرگبار نیز منتج شد و مصادیق آن در اخبار منتشرشده موجود است.
در نمونه‌ای، کلیسای انجیلی فرانسه، عامل انتشار کرونا در این کشور مورد اشاره قرار گرفت یا عذرخواهی کلیسای عیسوی «شین‌ چانجی» در کره‌جنوبی به سبب عاملیت انتشار ویروس.

همچنین است، مرگ یک رهبر «سیک» در هند به سبب ابتلا به کرونا و قرنطینه هزاران پیرو، متعاقب آن.

رفتارهای تندروان یهودی در فلسطین‌اشغالی را نیز باید به این مهم افزود که دردسرهایی را برای سران رژیم‌صهیونیستی به‌پا کرده و … .

تأکید بر آموزه‌های اعتقادی خود و ادعای نجات‌بخشی در فرقه‌ها، این‌روزها نمود بیشتری یافته و صدالبته، ناکارآمدی ایشان در این باب نیزهم! و به این ترتیب، شاید بتوان کرونا را ویروسی برای رو شدن دست فرقه‌ها نیز به شمار آورد.

منبع کانال فرق و ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.