خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارش از یاری گروه‌های زرتشتی در ایران و هند از آغاز بیماری کرونا

دکتر شرناز کاما، فرنشین بنیاد پارزور ParZor وابسته به یونسکو که مدیریت گروه حمایتی زرتشتیان هند را بر دوش دارد، گزارش مهتاب ایرانی درباره‌ی تلاش گروه‌هاى زرتشتى در ایران و هند از زمان آغاز بیمارى کرونا را منتشر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ «کمک‌هاى گروهى براى ایران: در تاریخ ۲۶ مارچ ۲۰۲۰ میلادی گروه علوم پزشکى دانشگاه شهید صدوقی یزد دومین محموله‌ی کمک‌های دارویى و بهداشتى را از طرف گروه حمایتی زرتشتیان هند دریافت کرد».

هم اکنون که در حال نوشتن این گزارش هستیم، اولین داروى تزریقی Acterma به دهش دکتر یوسف حمید با دقت و احتیاط به بخش cold_chain جهت استفاده براى پرستارها در بخش‌هاى ضرورى فرستاده شده است.

در بیست روز گذشته دو کانتینر از تجهیزات پزشکى به ایران ارسال شده و این در حالی است که درگیر یک چالش بزرگ در زمینه‌ی کنترل بیمارى در حال شیوع Covid_19 بوده است.

به هر حال، با دهش سخاوتمندانه‌ی گروه حمایتی (community support ) وسایلى همچون داروهاى نجات‌دهنده، ماسک، روپوش جراحى و دستکش و همچنین تعدادى دستگاه تنفسی (ventilators) به یزد ارسال شد. این تجهیزات توسط هواپیمایى ماهان که تنها شرکتى بوده که در آن زمان کار می‌کرد به صورت اورژانسى ارسال شده است.

دکتر حسن روحانى رییس جمهور جمهورى اسلامى ایران در تماس ویدئوىى با استاندار یزد از تلاش زرتشتیان آن شهر براى مقابله با ویروس کرونا قدردانى کرد.

دکتر شرناز کاما، با تلاش خستگى‌ناپذیر خود باعث شده که، این زنجیره‌ی رابطه، بخصوص امسال که هفتادمین ساگرد رابطه دیپلماتیک دو کشور هند و ایران است را محکم‌تر کند. ما همچنین افتخار می‌کنیم به دکتر Cama که با مدیریت خود باعث ایجاد روابط محکم میان جامعه‌ی زرتشتى و جامعه جهانى شده است.

آماده‌سازی افرادى که براى پیشگیری و کمک به درمان این بیمارى که دنیا را وارد یک چالش بزرگى به شکل بیمارى covid_19 کرده است سخت و شکننده بود. هرروز خبرهاى بدى می‌رسید و کماکان هر روز باعث محکم‌تر و مثبت‌تر شدن اراده‌ی افرادى که سه قانون اندیشه نیک، گفتار نیک، و بیشتر از همه کردار نیک را پیروى می‌کردند، می‌شد.

اول از همه از آقاى Homi.gandhi مدیر FEZANA در آمریکا براى ابتکار عمل و هماهنگى امداد از طرف دهش سخاوتمندانه زرتشتیان از سراسر دنیا سپاسداری می‌کنیم.

دهش سخاوتمندانه‌ چندین تن از زرتشتیان در سراسر دنیا باعث گرد‌آورى این محموله‌ها شده است:

-دکتر سیروس پوناوالا ( Cyrus S. Poonawalla)، مدیرعامل گروه پوناوالا و تیم ایشان در موسسه‌ی سرم هند؛ دکتر دهر (Dr. Dhere) و دکتر دورجا (Dr. Dureja)، از پونه

-دکتر یوسف حمید ، سیپلا ، لندن و تیم ایشان به‌ویژه آقای جیزوال، سیپلا هند

– لرد کاران بیلیموریا از لندن

– دکتر علی چگنی، سفیر ایران در هند

تشکر ویژه از: آقای محمد حکمت ، محقق ایرانی وابسته به بنیاد پارزور و مشغول به کار در انستیتوی موزه ملی دهلی، برای پشتیبانی همیشگی، ارتباطات خود با یزد و همچنین کار خود با مقامات سفارت ایران در دهلی و مقامات در ایران، آقای علی مقاری ، سفارت ایران در هند

– Dorab و Shernaz Mistry از سنگاپور، هما زرتشتی از ایالات متحده امریکا از بنیاد برادران زرتشتی و رئیس مالکوم دبو، ZTFE، لندن

-گیو ایرانی ( Gaiv Irani) رییس انجمن زرتشتیان ایرانی بمبئی و اعضای انجمن

-شهین بخرد نیا ( Shahin Bekhradnia) از WZO، انگلستان

-داریوش موتیوالا ( Darayus S. Motiwala) رییس WZO در لندن

– ما همچنین از کسانی که بلافاصله برای کمک به ما پیوستند سپاسگزاری می‌کنیم: سانایا نریمان، داریوش خامبتا، شیرین ستنا باریا، آنوش کلاوالا، پروفسور آرمیته دسای، دادی پودامجی، پرین پودامجی کویاجی، ساروار خامبتاچاند، دلزین وانکادیا، دینیار پاتل، داریار پاتل سوپاریوالا، ارواد جل بردی، جی. ان. آمرولیا، جهانگیر کاما ، کایومارش مهتا، پروین جهانگیر، روشن و روهینتن روانتا از آمریکا، شرناز و فراهان لالا ، یسمین و جمشید قادیعلی از آمریکا، یزاد کاپادیا ، کرسی شرف ، آنتوان زیکو. از روسیه،

– کسی که انرژی گذاشت و تلاش کرد، آقای سپنتا نیکنام، رییس انجمن زرتشتیان یزد. ما به عنوان یک جامعه باید ارادت او را به مردم و بیمارستان یزد تحسین کنیم.

– دکتر محمدرضا میرجلیلی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، آقای محمد حکمت که همه‌ی هماهنگی‌ها را با مقامات ایرانی انجام داده است.

– Kritika Mudgal برای هماهنگی همه‌ی گروه‌ها، خریدها و تأمین تدارکات با چند نمایندگی و شرکت دارویی در سراسر هند

– مهتاب ایرانی به دلیل مهارت‌های حسابداری خود در زمینه‌ی نگهداری دهش گروه حمایتی، هزینه و پشتیبانی

– آقای راجیو کومار (Rajive Kumar) از از فروشگاه پزشکی لکهنو در دهلی

– لاجپت ناگار برای تهیه‌ی لوازم پزشکی و ارتباط با افراد مختلف در سراسر جهان.

تصاویر زیر انتقال محموله‌اى از the Cilla Actemra Cold را نشان می‌دهد: اولین داروى تزریقی Acterma به دهش دکتر ىوسف حمید با دقت و احتیاط به بخش cold_chain جهت استفاده براى پرستارها در بخش‌هاى ضرورى فرستاده شده است.

اولین داروى تزریقی Acterma با دقت و احتیاط به بخش cold_chain جهت استفاده براى پرستارها در بخش‌هاى ضرورى فرستاده شده است.

مترجم: مهتاب ایرانی

 

منبع امرداد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.