خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پخش جهانی سریال اسلام‌ستیزانه سوئدی در قرنطینه

سریال «خلافت» سر از نتفلیکس درآورد/

موضوع سریال خلافت، داستان زنان سوئدی است که به داعش می‌پیوندند، مدتی را در رقه زندگی می‌کنند و قصد بازگشت به سوئد را دارند. سریال به دنبال این است که تلاش قهرمانانه آژانس امنیتی سوئد برای مقابله با حملات تروریستی داعش در خاک سوئد را به تصویر بکشد.

به گزارش ردنا (ادیان ‌نیوز)؛ سرویس انتشار فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی Netflix که بیش از ۱۶۷ میلیون نفر مشترک از سراسر جهان دارد، به تازگی پخش یک سریال سوئدی به نام «خلافت» را آغاز کرده است.

موضوع این سریال، داستان زنان سوئدی است که به داعش می‌پیوندند، مدتی را در رقه زندگی می‌کنند و قصد بازگشت به سوئد را دارند. سریال به دنبال این است که تلاش قهرمانانه آژانس امنیتی سوئد برای مقابله با حملات تروریستی داعش در خاک سوئد را به تصویر بکشد.

با این حال، در سریال همه نشانه‌ها و مناسک اعتقاد به اسلام مثل حجاب، مسجد، نماز در حکم نشانه‌ها و نمادهای متعلق به گروه‌های تروریستی ترسیم می‌شود و مسلمانی مترادف با تروریسم نشان داده می‌شود.

این سریال پیش از پخش در نتفلیکس، در تلویزیون ملّی سوئد پخش شده بود.

برای آنکه بدانیم چرا چنین تولیدات تصویری از شبکه‌های دولتی سوئد منتشر می‌شود، کافی است به فضای سیاسی سوئد نگاهی بیندازیم:

«حزب دموکرات سوئد» که در انتخابات عمومی این کشور، ۲۴ درصد از آرا را به خود اختصاص داد، به‌عنوان یک «حزب جناح راستی»، محافظه‌کار و ضد مهاجرت شناخته می‌شود.

اعضای این حزب که اکنون اکثریت کرسی‌های پارلمان سوئد را در اختیار دارند، مرتباً مواضعی منفی علیه مسلمانان و مهاجران اتخاذ می‌کنند.

مترجم: محمد رستم‌پور
پیام بگذارید