خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ: رخدادها پاسخ طبیعت به رفتار بشر است/ با فقرا بی‌رحمانه رفتار می‌شود

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در گفتگو با هفته نامه “تبلت” به ایده‌های خود درباره عالم گیری کرونا پرداخت. پاپ در این خصوص گفت که عالم گیری ویروس کرونا می‌تواند پاسخ طبیعت به بحران آب و هوا و به نوعی انتقام از نوع بشر باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سی ان ان نوشت: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در گفتگو با هفته نامه “تبلت” به ایده‌های خود درباره عالم گیری کرونا پرداخت. پاپ در این خصوص گفت که عالم گیری ویروس کرونا می‌تواند پاسخ طبیعت به بحران آب و هوا و به نوعی انتقام از نوع بشر باشد.

پاپ فرانسیس در این مصاحبه ایمیلی که روز چهارشنبه منتشر شد تاکید کرد که شیوع این بیماری فرصتی برای کاهش سرعت تولید و مصرف انسان‌ها و زمانی برای یادگیری درک و تامل در دنیای طبیعی است.

پاپ فرانسیس گفت: «ما به فاجعه‌های جزئی پاسخی ندادیم. کدام یک از ما اکنون در مورد آتش سوزی‌ها در استرالیا صحبت می‌کند، یا به یاد می‌آورد که ۱۸ ماه پیش یک قایق می‌توانست از قطب شمال عبور کند، زیرا یخچال‌های طبیعی همه ذوب شده اند؟ چه کسی اکنون از سیل صحبت می‌کند؟ من نمی‌دانم که این رخداد‌ها قطعا انتقام طبیعت است یا خیر، اما آن‌ها مطمئناً پاسخ‌های طبیعت به رفتار‌های ما هستند.»

این بیماری عالم گیر روش واتیکان را تغییر داده است و بر خلاف همیشه که واتیکان و پاپ میزبان توده‌های گسترده‌ای از زائران مسیحی بودند، اما اکنون پاپ یکشنبه‌ها به تنهایی نیایش می‌کند و تمامی اماکن زیارتی واتیکان نیز مسدود شده و محوطه واتیکان خالی از گردشگران است. این فضای خالی منظره‌ای کمیاب خلق کرده است چرا که فارغ از گردشگران، این محوطه همیشه میزبان مومنان مسیحی و علاقه‌مندان به پاپ بوده است.

پاپ ۸۳ ساله که از ۲۰ سالگی مبتلا به عفونت ریه شده و از این مشکل آسیب دیده است، دو بار برای ویروس کرونا آزمایش شده است. دفتر مطبوعاتی واتیکان اعلام کرد که وی از هر فردی که ممکن است ویروس داشته باشد، فاصله می‌گیرد، وعده‌های غذایی خود را در اتاق خصوصی اش صرف می‌کند و قبل و بعد از ملاقات با هر مهمان از دستگاه ضدعفونی کننده دست استفاده می‌کند.

پاپ فرانسیس همچنین در مصاحبه گفت که در حال بهبودی از برونشیت است و حتی بیشتر از اقامت خود در واتیکان در این “زمان بلاتکلیفی” دعا می‌کند. فرانسیس همچنین فاش کرد که او هر سه شنبه به اعتراف می‌رود تا به خاطر خودخواهی خود استغفار کند. وی همچنین با انتقاد از پاسخ این شیوع، گفت: «بی خانمان‌ها باید در هتل‌ها قرنطینه شوند، نه در پارکینگ ها. عکسی از یک پارکینگ در لاس وگاس دیدم که در آن، آن‌ها [بی خانمان ها] را در قرنطینه قرار دادند. هتل‌ها خالی بودند. اما بی خانمان‌ها نمی‌توانستند به یک هتل بروند.»

وی ادامه داد: «این لحظه دیدن فقراست. جامعه اغلب با افراد نیازمند مانند “حیوانات نجات یافته” رفتار می‌کند.» پاپ همچنین نسبت به ظهور سیاستمداران پوپولیستی که به گفته وی سخنرانی‌هایی می‌کنند که یادآور هیتلر در سال ۱۹۳۳ است و سایرینی که فقط روی اقتصاد متمرکز هستند، هشدار داد. وی اظهار داشت: «نگران ریاکاری برخی شخصیت‌های سیاسی هستم که از رویارویی با بحران صحبت می‌کنند. در حالی که جهان درگیر مشکل گرسنگی است، اما در این بین برخی به دنبال تولید اسلحه هستند.»

پاپ افرادی را که در سایه شیوع کرونا در قرنطینه خانگی هستند تشویق کرده که راه‌های خلاقانه‌ای برای در خانه بودن پیدا کنند. پاپ در پایان تصریح کرد که این شرایط باعث می‌شود بیشتر دعا کند و بیشتر به دیگران بیندیشد.

منبع انتخاب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.