خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توضیح الازهر درباره جواز دفن دسته‌جمعی اموات کرونایی

مرکز جهانی فتوای الکترونیکی وابسته به الازهر اعلام کرد: مسئولان هر کشوری می‌توانند اموات کرونایی را دسته‌جمعی در یک قبر دفن کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از «روسیا الیوم»،‌ مرکز جهانی فتوای الکترونیکی وابسته به الازهر اعلام کرد: مسئولان هر کشوری می‌توانند اموات کرونایی را دسته‌جمعی در یک قبر دفن کنند.

این مرکز توضیح داد: براساس روایاتی که درباره فعل پیامبر(ص) وارد شده و صحابه نیز پس از ایشان به همین شکل عمل می‌کردند، هر میت باید در قبر واحد دفن شود. لذا در صورتی که امکان و اختیار برای این عمل وجود داشته باشد، یک قبر به صورت اختصاصی و مستقلاً به هر میت تعلق می‌گیرد.

این مرکز افزود: در زمان ضرورت و افزایش اموات به دلیل بیماری‌های همه‌گیر یا حوادث، علما اجازه داده‌اند که به منظور برطرف کردن مشکلات از مکلفین، بیش از یک میت در یک قبر دفن شود.

در ادامه توضیحات این مرکز آمده است: باید در نظر داشته باشیم که این اجازه فقط در مواقع ضروری صادر شده که شمار اموات بیش از حد و تعداد قبرها کم است یا اینکه دفن اموات کرونایی در خارج از گورستان‌ها به دلیل انتشار ویروس ممنوع است. لذا زمانی که دفن دسته‌جمعی انجام می‌شود، اگر امکان دارد باید حائلی از خاک میان اموات قرار داده شود و مردان در کنار مردان و زنان در کنار زنان به خاک سپرده شوند.

خبرنگار سنی دیلی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.