خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«تاریخ جریانات اسلامی» در بیشکک منتشر شد

«تاریخ جریانات اسلامی» نوشته بخت میرزا رحیم اف در بیشکک منتشر شد. این کتاب مخاطب را از پیوستن به جریان‌های رادیکال برحذر می‌دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «تاریخ جریانات اسلامی» نوشته بخت میرزا رحیم اف، دکترای الهیات و کارشناس امور دینی به زبان قرقیزی در بیشکک چاپ و منتشر شد. این کتاب به تاریخ گسترش مکاتب و جریانات اسلامی می‌پردازد.

مؤلف اثر نوشته است: با گسترش اسلام، جماعت‌هایی نیز به وجود آمد که مواضع تندرو و رادیکال را انتخاب کردند. متأسفانه عده‌ای غافل از ارزش‌های واقعی اسلام خود را به خطر پیوستن به جریانات کاذب اسلامی می‌اندازند. این کتاب را به امید ایجاد آگاهی بیشتر مردم قرقیزستان در مسائل دینی نگاشته‌ایم.

انتشار این کتاب مانند سایر کتاب‌های معرفتی در موضوعات اسلام و سایر ادیان در قرقیزستان با حمایت بنیاد ایمان و در چارچوب طرح «قلم و ایمان» منتشر شده است.

تاکنون کتاب‌هایی چون امام ابوحنیفه، اسرار طبیعت، مجموعه مقالات «قلم و ایمان»، امام ماتریدی، منادیان ایمان، کنفوسیوس، منادیان صلح و… توسط بنیاد ایمان در این کشور منتشر شده است.

به طورکلی صنعت نشر قرقیزستان شرایط مناسبی ندارد و انتشار کتاب صرفاً با حمایت بنیادهای پژوهشی، علمی، دینی و همچنین دانشگاه‌ها و نهادهای آکادمیک ممکن است.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.