خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عید پاک مسیحیان، عید پاک یهودیان و رمضان؛ فعالیت بینادینی در امریکا

شرایط موجود باعث شده است انسان‌ها به یاد بیاورند که چقدر همکاری و همیاری برای یک دموکراسی سالم ضروری است و می‌آموزند که در عین تفاوت دیدگاه درباره بنیادی‌ترین مسائل می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ بر اساس تقویم تاریخی ادیان، دینداران در این روزها در دوران و یا در حال آمادگی برای برگزاری جشن‌ها، اعیاد و مناسب‌های مختلف هستند، چنانکه مسیحیان و یهودیان در هفته عید پاک و مسلمانان در آستانه ماه رمضان قرار دارند.

همه این مناسبت‌ها یک پیام را در بردارند که تاریخ و تقویم دینداران را به نو شدن و تغییر دیدگاه خود نسبت به جهان مادی دعوت می‌کند. در چنین شرایطی با شیوع ویروس کرونا گروه‌های مختلف دینی در کنار یکدیگر برای غلبه به آن فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر در یک بیمارستان آمریکایی ممکن است یک پزشک یهودی به همراه یک متخصص بهایی برای مداوای یک مریض بودایی همکاری کنند، یک پرستار مسلمان ممکن است کمک دست آنها باشد و انها در اتاقی کار کنند که توسط یک باپتیست نظافت شده است که در بیمارستانی قرار دارد که به دستور کاتولیک‌ها ساخته شده و توسط هندوها اداره می‌شود.

در وضع موجود که تعداد مبتلایان به کرونا نسبت به تعداد کادر درمانی در حال افزایش روز افزون است، این افراد با عقاید دینی گوناگون انجام عبادت‌های مخصوص به آیین خود را با احترام به عقاید یکدیگر و آنچه که از هویت بیماران می‌دانند ترکیب کرده‌اند.

شیوع کرونا امکان همکاری در عین تفاوت را به مردم آموخته است و فرقه‌گرایی را زیر سؤال برده است. هیچ کس این روزها به دنبال تغییر دکتر یا پرستار خود به دلیل سیستم متفاوت عقیدتی نیست.

شرایط موجود باعث شده است انسان‌ها به یاد بیاورند که چقدر همکاری و همیاری برای یک دموکراسی سالم ضروری است و می‌آموزند که در عین تفاوت دیدگاه درباره بنیادی‌ترین مسائل می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

پیام چنین امری واضح است و اکنون بهترین زمان برای درک آن است: همکاری و همیاری بینا دینی نه فقط یک ارزش مدنی، بلکه یک ارزش مقدس است.

مترجم: نفیسه نیکبخت

منبع religionnews
خبرنگار دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.